25 jaar jong en Fast

Schepen Van Peel en Catrien Scheers van Fast Lines Belgium

Schepen Van Peel en Catrien Scheers van Fast Lines Belgium

Op 23 september vierde Fast Lines Belgium zijn 25 jarig bestaan met personeel, klanten en leveranciers. Ook Schepen Marc Van Peel bevoegd voor haven, industrie en werk, maakte zijn opwachting.
Fast levert logistieke totaaloplossingen vanuit zijn hoofdkantoor in Antwerpen en kantoren in Ierland, Engeland en Polen. Het familiebedrijf werd in 1991 opgericht door Herman Scheers en had als doel het bouwen van een terminal voor goederenbehandeling in Polen. Met succes want datzelfde jaar was Fast Terminals in Szczecin al actief en pionier in Oost-Europa. Sinds het overlijden van vader Scheers in 2003 leiden zijn dochter Catrien Scheers en haar echtgenoot Yvan Vlaminckx de Fast Group.
Het bedrijf is eigenaar van een vloot van 6 coasters waaronder de nieuwste Fast Herman is, als hommage aan de stichter. Fast heeft terminals voor goederenbehandeling in Drogheda (Ierland) en Szczecin (Polen). Naast scheepseigenaar en stuwadoor is Fast ook actief als bevrachter, expediteur, lijnagent en scheepsmanager.

“Fast is 25 jaar jong en zit vol plannen. Afgelopen week startten de werken voor de bouw van een nieuwe loods in de haven van Drogheda. Fast Terminals Ireland dat zowel stukgoed, containers als bulk behandelt, had nood aan extra opslagruimte om aan de toenemende vraag te voldoen. Begin 2017 moet het 5 400 m² grote magazijn de eerste lading kunnen ontvangen. Ook de terminal activiteiten in Szczecin, waar de afgelopen 25 jaar voornamelijk stukgoed behandeld werd, zijn in volle expansie. Fast nam een extra terrein van 2,5 ha in concessie en eind oktober zal het nieuwe bulkmagazijn van 4 500m² operationeel zijn”, vertelt Yvan Vlaminckx.

Tijdens de feestavond stelde het bedrijf zijn nieuwste uitbreiding voor: Fast Shipping & Forwarding Pakistan,  een joint venture tussen Fast Lines Belgium en zijn Pakistaanse klant JB Rice Mills Ltd. Het Fast kantoor in Lahore focust op export van consumptiegoederen (rijst, fruitsap, kledij,…) vanuit Pakistan naar Europa en in omgekeerde richting projectlading en equipment naar Pakistan.