De concurrentie in de media- en communicatiesector is bikkelhard. Om als nieuw en jong communicatiebureau een plek te veroveren tussen de gevestigde grote en minder grote spelers op het terrein moet je uit het goede hout gesneden zijn en op creatief gebied net dat extra beetje verschil kunnen maken. 

Het bureau Media-Architect  uit Berchem maakt zich sterk dat het het nodige talent in huis heeft om die uitdaging met succes aan te gaan. “We zijn  2 jaar geleden begonnen als een traditioneel mediabureau” zegt stichter Nickolas Delanghe. “Tijdens deze 2 jaar hebben we ons aangepast aan de markt en zijn we uitgegroeid tot een ‘creatief mediabureau”.

Het komt erop aan  snediger te zijn en meer onverwacht uit de hoek te komen dan het doorsnee communicatiebureau.  “Recent hebben we een campagne gevoerd voor Mr. Boo, een optiekzaak in Brasschaat. We zijn daarvoor kartonnen brillen gaan hangen in de bomen in Brasschaat. Wie zo’n bril terugbracht kreeg een goodie bag. 75% van de brillen is teruggebracht” zegt Nickolas.

Het jonge bureau huldigt het principe van de ‘guerrilla marketing’, waarbij – in navolging van guerillastrijders die met beperkte wapens tegen gevestigde legers moeten vechten – beperkte budgetten worden ingezet om een zo groot mogelijk effect teweeg te brengen.

“Op dit moment wordt een zeer out of the box activatie-campagne voor de luchthavens van Antwerpen en Oostende voorbereid, waar ik verder nog niets meer over mag zeggen” zegt Nickolas Delanghe. Het resultaat van die guerillatechnieken zullen we volgend voorjaar zien.