Berchem – Met de tweede plaats in de Digimedia top 100 van digitale agentschappen in België is FCR Media, dat voor het eerst werd geselecteerd, meteen hét digitale agentschap voor kmo’s in België.

Birgit Peeters, managing director van FCR Media: “We zijn bijzonder verheugd over deze ranking. Als marktleider in online marketing voor kmo’s is het naast een mooie erkenning voor FCR Media ook erg belangrijk voor de Belgische kmo.”

Slechts 1 op 4 kmo’s investeert in digitale marketing

Digimedia, het online medium gespecialiseerd in nieuwe media en communicatie, stelt ieder jaar zijn top 100 samen van de grootste digitale agentschappen in België. De belangrijkste selectiecriteria voor de ranking zijn omzet, marge, digitaal personeel, en kernexpertise van het agentschap. 

Birgit Peeters: “We begeleiden kmo’s bij de online inhaalbeweging die ze zo broodnodig hebben. Slechts 1 op 4 Belgische kmo’s investeert in digitale marketing terwijl maar liefst 83% van de zoekacties naar producten of diensten online gebeurt. Kmo’s moeten aanwezig zijn waar hun klanten zich bevinden: online! Het doel van FCR Media is onze klanten even concurrentieel maken als grote online spelers.”

Over FCR Media Belgium

De mooie ranking in de Top 100 is tegelijkertijd ook een beloning voor de energie die FCR Media het afgelopen jaar stak in de transformatie van haar interne processen en diensten.
“We zijn het afgelopen 1.5 jaar zeer intensief bezig geweest met een interne digitale transformatie, volledig geschoeid op de noden van onze klanten. Deze tweede plaats in de Digimedia Top 100 is voor ons de kers op de taart voor onze geleverde inspanningen”, zegt Birgit Peeters.

FCR Media telt 40.000 Belgische kmo’s en zelfstandigen als klant. Het bedrijf levert producten en diensten om zijn klanten online meer zichtbaar te maken en hun verkoop te stimuleren. Van websites tot online campagnes. FCR Media Belgium heeft meer dan 50 jaar ervaring in de kmo-markt. Het bedrijf is ook Google Premier partner en heeft een partnership met Microsoft. Klanten kunnen rekenen op de expertise van 34 Google-gecertificeerde specialisten en een team van digitale experten om hun digitale aanwezigheid te optimaliseren. Het bedrijf maakt deel uit van FCR Media Group, actief in 12 Europese landen.