ANTWERPEN – 7.800 medewerkers van Azadea, een grote retailgroep in het Midden-Oosten en Afrika, gaan deze zomer aan de slag met het mobiele leerplatform van MobieTrain. Met de hulp van de Antwerpse start-up gaat Azadea zijn medewerkers motiveren en productiever maken.

De Antwerpse start-up MobieTrain maakt leren leuk, uitdagend en doeltreffend. Het leerplatform koppelt inzichten van experts uit verschillende disciplines aan elkaar: gedragswetenschap, digitale technologie, gamification en user experience. Het MobieTrain-platform is gemaakt voor en in nauwe samenwerking met retailers in mode, sportartikelen, accessoires en beautyproducten.

“MobieTrain biedt gepersonaliseerde leertrajecten en maakt training effectiever met reinforcementtechnieken”, zegt oprichter en managing partner Guy Van Neck. “Bovendien gaat MobieTrain voor mobile first: opleiding op de plaats, het tijdstip en het toestel van je eigen keuze. Dat maakt nieuwkomers ook sneller inzetbaar. Met een uitgebreide set van instrumenten kan het management de vooruitgang van de trainees in real-time opvolgen.”

Internationale start-up

De deal met Azadea maakt van MobieTrain meteen een internationale speler. De retailgroep Azadea runt in 14 landen meer dan 50 internationale brands zoals Decathlon, I AM, Massimo Dutti en Zara.

MobieTrain werd in januari 2018 samen met 11 andere geselecteerd uit meer dan 500 internationale teams voor de StartupBootcamp Commerce Amsterdam. Onlangs presenteerde de Antwerpse start-up zijn innovatieve concept voor een publiek van 300 investeerders en corporate partners uit de retail- en technologiesector. Sinds de zomer van 2017 is MobieTrain associate member van Gumption Group, waardoor het ondersteuning krijgt op vlak van businessdevelopment en marketing.