ANTWERPEN – SweepBright gaat in de Benelux samenwerken met Century 21. De Antwerpse start-up stelt met zijn proptech-applicatie makelaars in staat om vastgoedaanbiedingen een pak sneller te creëren, te verspreiden en op te volgen vanop hun smartphone. Het succes van SweepBright is bovendien internationaal.

Via een gecentraliseerd digitaal platform kunnen de immokantoren van Century 21 Benelux voortaan alle gegevens over hun vastgoedaanbiedingen beheren.

“Door de complexiteit van het medialandschap en de explosie van het aantal communicatiekanalen wordt het voor makelaars steeds moeilijker om hun opdracht efficiënt uit te voeren. We hadden dus dringend nood aan een moderne, flexibele en mobiele aanpak”, zegt Isabelle Vermeir, ceo van Century 21.

Pascal Laffineur, ceo van IT-dienstverlener NRB dat ook in de samenwerking stapte: “De visie van SweepBright komt tegemoet aan de roadmap en aan de vereisten waaraan het beroep van makelaar nu en in de toekomst moet beantwoorden.”

Internationaal succes

SweepBright doet bedrijven groeien naar next generation agencies. “Deze kantoren zetten volop in op moderne technologieën die tot ruim 70 procent meer ruimte creëren voor de levensbelangrijke klantencontacten. Zonder zelf zwaar te moeten investeren, nemen ze zo een aanzienlijke voorsprong op de concurrentie”, duidt Raphael Bochner, ceo van SweepBright.

Het succes blijft niet beperkt tot België. Dankzij een partnership in Mexico met zoekertjesplatform Segundamano zal de Antwerpse start-up ook de Zuid-Amerikaanse immomarkt proberen te veroveren. Daarnaast opent SweepBright in het voorjaar van 2019 een kantoor in Australië. De ruim twee miljoen euro kapitaal die onlangs werd gevonden bij Volta Ventures en enkele investeerders, zorgen daarbij voor een duwtje in de rug.