Antwerpen – Vorig jaar organiseerde AP Hogeschool het congres ‘Content Rules!?’. Nu wordt het een korte modulaire posthogeschoolvorming ‘content marketing’. In vier complementaire avondsessies krijgen de deelnemers een update in deze marketing- en communicatiediscipline die zich in volle evolutie op het raakvlak van journalistiek, communicatie en marketing bevindt.

“Met deze posthogeschoolvorming willen we tonen dat we als hogeschool bezig blijven met Content Marketing”, zeggen Inge Van de Venne en Chris Van Gils van AP Hogeschool.

Modules kunnen separaat gevolgd worden 

De vier modules behandelen verschillende aspecten zoals de nieuwste trends (23 april), het creatieve aspect met de meest innovatieve cases (7 mei), de nieuwste distributiemodellen van content (14 mei) en het gebruik van video in contentmarketing (31 mei).

Deze laatste sessie wordt gegeven tijdens de 19de editie van het Belgian Corporate Video Festival in Kinepolis Brussel dat de beste videoproducties van bedrijven en overheidsinstellingen bekroont. 

De posthogeschool opleiding staat open voor iedereen die zich wil bijscholen in content marketing. Een vooropleiding of ervaring in communicatie of marketing is geen must. De deelnemers krijgen per sessie een nascholingsattest van AP Hogeschool.
Momenteel lopen de inschrijvingen nog. Meer info vind je hier.  

Belgian Corporate Video Festival 

BCVF startte in 2000 als een kleinschalig project en groeide na enkele jaren uit tot het enige nationale event waarbij de beste video’s een award kunnen winnen. In 2017 ontving het festival 237 inzendingen en meer dan 500 bezoekers. De laatstejaarsstudenten Communicatiemanagement van de AP Hogeschool organiseren dit festival, in opdracht van AP Hogeschool en Kanaal Z. Eind april buigt een professionele jury zich over de inzendingen en maakt ze de genomineerden per categorie bekend.