Antwerpen – Het activeren van het nieuwe bankplatform en de hiermee gepaard gaande problemen van de afgelopen dagen neemt Argenta bijzonder ter harte. De voorbije nacht is doorgewerkt om aan de situatie te remediëren zodat de klanten opnieuw toegang krijgen tot alle (online) bankdiensten. In de loop van de dag zou het internetbankieren terug vlot moeten verlopen.

In de nacht van 3 op 4 april zijn diverse ingrepen gebeurd aan de infrastructuur en ook vandaag blijft Argenta de stabiliteit van de software omgeving testen, ook al zou de hele nacht internetbankieren zonder problemen gefunctioneerd hebben. 

Heel de nacht doorgewerkt

Marc Lauwers, CEO Argenta: “We erkennen dat we de impact onderschat hebben en willen ons bij onze klanten verontschuldigen. Argenta wil echter geen risico lopen en heeft om 8u30 deze ochtend het internetbank ieren weer uitgeschakeld om voorrang te geven aan de kantoren en het betalingsverkeer. In de loop van de dag zal het internetbankieren weer worden opgestart. Mobile wordt als laatste toegevoegd. De klanten kunnen geld afhalen aan de automaten en betalen met de kaart in de winkel. De saldo’s van alle rekeningen zijn bijgewerkt en correct. Dringende overschrijvingen kunnen verlopen via onze kantoren.”

Volgende problemen zijn intussen opgelost

Gisteren was er een lichte vertraging op de verwerking van de saldi op de rekeningen. Intussen zijn die volledig up to date. Er was ook een issue met de vermelding van de naam van een deel van de oorspronkelijke titularissen van een gemeenschappelijke rekening in plaats van deze van de huidige titularissen. Die oorzaak is gevonden en wordt zo snel mogelijk rechtgezet.
Daarnaast wil Argenta haar klanten zo goed mogelijk informeren via haar kantoren, via het contactcenter en via de FAQ pagina die continu wordt bijgewerkt.