Essen – Het Limburgse FarmFun opent in april een tweede vestiging, in Essen. Het bedrijf organiseert teambuildings voor ondernemingen en verenigingen op een atypische locatie: de boerderij. Zaakvoerders Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck bouwden FarmFun Bocholt uit tot een succesvolle onderneming gekoppeld aan hun melkveebedrijf. Ze kiezen nu voor een franchisesysteem. De eerste franchisenemer vonden ze in Essen. 

Patrick Weltjens: “Teambuildings zitten in de lift. Bedrijven investeren in employer branding en hebben meer oog voor de funfactor in hun organisatie. Met FarmFun Essen kunnen bedrijven in de regio Antwerpen hun teamgeest versterken door te koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen.”

FarmFun rijp voor franchise

Het FarmFun-concept slaat aan dankzij het gevarieerde aanbod. Bedrijven kiezen niet voor één enkele activiteit voor hun teambuilding – zoals bowling of karting – maar voor verschillende activiteiten, gericht op uiteenlopende interesses en persoonlijkheden. Ook bij slecht weer kan een teambuilding plaatsvinden, want FarmFun heeft een grote indoorlocatie.
Patrick Weltjens: “In 2017 ontvingen we bij FarmFun in Limburg 6.000 mensen. 140 bedrijven en verenigingen organiseerden bij ons een teambuilding. De maximumcapaciteit hebben we bijna bereikt in Bocholt. Dus ontstond het idee om het FarmFun-concept te kopiëren naar andere provincies. FarmFun Essen is onze eerste franchise.”

Zelfde mindset, onmiddellijke match

Gert Godrie en Gitte Martens hebben in Essen een melkveebedrijf met 300 koeien. “Ik heb toerisme gestudeerd. Door Gert ben ik in de landbouwsector terechtgekomen, maar mijn ambitie om iets in toerisme te doen is nooit verdwenen”, zegt Gitte Martens. 
Een tijdje geleden begon Gitte op de boerderij meewerkmomenten voor kinderen tussen 5 en 12 jaar te organiseren. Dat was een succes, dus zette ze ook de stap naar kinderfeestjes. Via Facebook kwam ze in contact met FarmFun.
Gitte Martens: “En voilà, enkele maanden later is FarmFun Essen een feit. De klik was er vanaf de eerste minuut!”

Ambitieuze plannen met FarmFun

Als het van Patrick Weltjens afhangt, komen er nog meer FarmFuns in België. “We zijn ambitieus! Het streefdoel is één FarmFun in elke provincie. We zoeken dus meer melkveebedrijven die gerund worden vanuit een innovatieve, enthousiaste mindset. Een bedrijf leiden dat teambuildings organiseert, is amper vergelijkbaar met een melkveebedrijf draaiende houden. Er komen totaal andere skills bij kijken. Ondertussen hebben wij de juiste knowhow en een goed draaiend concept. We kunnen een perfecte ondersteuning bieden aan onze franchisenemers”, zegt Patrick Weltjens enthousiast.