De Antwerpse legendarische avant-garde schoenenzaak Coccodrillo is zopas verhuisd van de Schuttershofstraat naar Arenbergstraat 2. Al 35 jaar werken zaakvoerders Geert Bruloot en Eddy Michiels aan hun modezaak op het hoogste niveau. Voortdurend reizen ze om wereldwijd winkelconcepten te bekijken en zo voeling met trends en de markt te houden. Het mag gezegd worden: qua selectie moet Coccodrillo niet onderdoen voor Barneys in New York.

De zaakvoerders voelden al een tijdje dat een multibrand store geen toekomst meer heeft in de formule zoals Coccodrillo die bracht in de Schuttershofstraat.
“We stellen vast dat de consument meer en meer online gaat. Daar treft hij het grootste aanbod aan dat hij zich maar kan inbeelden en dat geen enkele fysieke winkel kan evenaren. Tegelijk moeten wij onze winkel 7/7 openhouden”, stelt Bruloot.

De stad is meer en meer een theater geworden waar men gaat lunchen, uitkijkt naar nieuwe producten, een tentoonstelling wil meepikken en dit alles onder de noemer ‘entertainment’. Op die evolutie wil de nieuwe Coccodrillo inspelen.

Coccodrillo stapt dus af van het concept op de vroegere locatie: bij het begin van het seizoen zijn de nieuwe collecties er en die worden tot aan de sales aangeboden. De nieuwe modewinkel met schoenen in de Arenbergstraat wil constant nieuwe dingen brengen en gaat daarom op meer ruimte conform het internationaal aanbod.

De winkel, naar een ontwerp van Glenn Sestig Architects, is nu eerder een galerie waarin Geert en Eddy als curatoren fungeren en voor beweging zorgen door onder meer het meubilair geregeld te verhuizen. Maar daar blijft het niet bij: de consument in alle opzichten verrassen is de bijkomende uitdaging.

“Samen met onze leveranciers nemen we actie voor productpresentaties, tentoonstellingen en one-offs waar we in één dag een limited edition van een bepaald product verkopen. En hierbij gaan we al eens over de lijn”, knipoogt Geert Bruloot.