Contentmarketing op maat van de KMO

Kevin Stickens (links) en Jens Aerts

Kevin Stickens (links) en Jens Aerts

Op 1 december werd The Cult of Content (TCoC) boven de doopvont gehouden. Dit contentmarketing bureau uit Antwerpen is een samensmelting van Ravissant, voornamelijk actief in copywriting, en Contextisking dat zich vooral toespitst op digitale marketing.

De activiteiten van The Cult of Content zijn terug te brengen tot vier grote pijlers: contentmarketing, copywriting, digitale marketing en PR/communicatie.

“The Cult of Content wil contentmarketing betaalbaar en bereikbaar maken voor kmo’s en start-ups, maar ook grotere bedrijven kunnen bij ons terecht. Iedereen kent ondertussen het belang van goede content, maar vaak ontbreekt intern de tijd of de expertise. Samen met Jens Aerts, mijn vennoot, verzorgen we de (digitale) communicatie van bedrijven. De juiste content in de juiste context staat daarbij centraal. We nemen de communicatie, zowel on- als offline, van onze klanten in handen, produceren, managen en stroomlijnen deze en zorgen zo voor meer rendement”, zegt zaakvoerder Kevin Stickens.

Bedrijven kunnen hun volledige communicatie/content aan The Cult of Content uitbesteden of voor enkele deelaspecten een beroep doen op TCoC. “Het spreekt voor zich dat we strategisch makkelijker kunnen werken als we de touwtjes in handen hebben, maar ook enkel voor copywriting of het digitale luik van hun communicatie kunnen bedrijven bij ons terecht”, geeft Jens Aerts aan.

Aerts en Stickens zijn sinds begin dit jaar ook samen actief met het online lifestyle magazine voor mannen ‘whatmatters.be’.  “Het magazine groeit stevig en daar zijn we best tevreden mee, maar an sich staat het los van The Cult of Content”, stellen beide heren.

The Cult of Content is helemaal thuis in digitaal en ademt sociale media. Voor de meer technische kant zoals het bouwen van WordPress websites, SEO en Google Adwords, werkt de dienstverlener samen met professionele en zorgvuldig geselecteerde freelancers.