Berchem – In 2017 haalde e-commercebedrijf Coolblue dat ook 9 fysieke winkels heeft, 3 in België en 6 in Nederland, een totaalomzet van 1,2 miljard euro in beide landen. Dit is maar liefst 38% meer vergeleken met 2016. De EBITDA nam over dezelfde periode toe tot 21 miljoen euro. En het klantentevredenheidscijfer is ongekend hoog: een NPS (Net Promoter Score) van 66. Deze sterke resultaten zijn een direct gevolg van Coolblue’s strategie: continu investeren in haar klantproposities.  

Pieter Zwart, medeoprichter en topman Coolblue: “2017 is misschien wel het aller-aller-aller-aller-aller allermooiste Coolblue-jaar ooit geweest!”

Uitbreiding bezorgdienst

Het afgelopen jaar investeerde Coolblue in de uitbreiding van haar bezorgdienst. Inmiddels telt CoolblueBezorgt al 150 bussen, 600 bezorgers en 8 depots en is daarmee het grootste witgoedbezorgbedrijf van de Belux geworden.

Nieuwe markten en introductie nieuw winkelconcept

2017 was ook het jaar waarin Coolblue de Waalse en Brusselse markt betrad. Daarnaast ontwikkelde het bedrijf vorig jaar een geheel nieuw winkelconcept waarvan er meteen 2 winkels succesvol geïntroduceerd werden in Amsterdam en Den Haag. 

Nieuwe hallen

De online retailer investeerde ook in haar warehousing. Er werd opnieuw uitgebreid met 3 megahallen, de 2 distributiecentra werden gegroepeerd, 8 witgoeddepots werden geopend en een nieuwe pakjesmachine werd in gebruik genomen. 
“De strategie van continu investeren in onze klantproposities loont! We haalden onze grootste omzetstijging sinds onze start en maakten nog nooit zoveel klanten blij. Daarvoor wil ik alle 3.500 Coolblue’ers bedanken”, zegt Pieter Zwart in een YouTube-filmpje dat voor de gelegenheid online werd gezet. 

Ambities: een kwart meer omzet in 2018

In 2018 wil Coolblue sterk inzetten op het nog verder verbeteren van haar klantproposities. Dit moet het e-commercebedrijf helpen om opnieuw hard te groeien. Verwacht wordt dat de omzet dit jaar met een kwart zal toenemen tot 1,5 miljard euro. 

Dit jaar nog 200 extra jobs voor Coolblue in België

Matthias De Clercq, manager van Coolblue België: “In 2018 wil Coolblue de klantreis ook voor de andere productgroepen beter maken. Met grote en minder grote verbeteringen aan de Vlaamse en Franstalige websites, winkels en nog sterkere bezorgproposities moet dit Coolblue helpen om ook dit jaar hard te groeien in België.”
In 2017 kwamen er zo’n 200 Coolblue’ers bij en dit jaar zullen minstens evenveel nieuwe medewerkers worden aangeworven om die groei waar te maken.