ANTWERPEN – In de Antwerpse Kloosterstraat heeft een pop-upsaloon de deuren geopend. Die wordt uitgebaat door Cowboy. De Brusselse start-up stelt er zijn intuïtieve en hoogtechnologische elektrische fiets centraal om meer Antwerpenaren aan het fietsen te brengen.

In april lanceerde Cowboy zijn nieuwe elektrische fiets. Die beschikt over een strak design, innovatieve technologie en een bijbehorende mobiele app. De applicatie analyseert het gebruik van de fiets en de gebruiker ontvangt meldingen zoals herinneringen over de bandenspanning. Verder heeft de fiets intuïtieve ondersteuning bij het trappen, evenals voor-, achter- en remlichten.

Adrien Roose, ceo en oprichter van Cowboy: “We willen de fiets centraal zetten als duurzaam vervoersmiddel in en rond steden. Net als andere grootsteden kampt ook Antwerpen met een groot mobiliteitsprobleem. Met deze pop-up hopen we de fiets ook hier populairder te maken als alternatief voor de wagen.”

Om de verkeersproblematiek in de stad aan te kaarten, organiseerde Cowboy tijdens de opening ook een mobiliteitsuitdaging. Staatssecretaris Philippe De Backer ging de uitdaging aan en nam een Cowboy-fiets van het Havenhuis naar de nieuwe saloon in de Kloosterstraat. Een andere bestuurder nam dezelfde route naar de saloon met de auto. De staatssecretaris kwam fris en monter 6,40 minuten voor de chauffeur toe.

Het pop-upsaloon zal geopend zijn van 19 juli tot en met 15 december.