Creatief Schrijven kijkt ook naar de bedrijfsmarkt

Creatief Schrijven inspireert

Creatief Schrijven inspireert

Creatief Schrijven is de organisatie die kansen voor beginnende en semiprofessionele schrijvers in alle genres maximaliseert en het schrijflandschap duurzaam versterkt”. Aan het woord is An Leenders die deze vzw al dertien jaar leidt. Meer en meer profileert de organisatie zich ook naar de corporate markt om sluimerend schrijftalent binnen bedrijven te doen ontluiken. Het aanbod aan opleidingen zakelijk schrijven is aanzienlijk uitgebreid. Dat blijkt uit de nieuwe najaarsbrochure ‘SCHRIJF’.

Deelnemers leren hoe ze moeilijke informatie en vakjargon kunnen verwoorden in een taal die geloofwaardig en aantrekkelijk is. Dat gaat van inhoudelijk sterke nota’s tot jaarverslagen en speeches schrijven. Een ander voorbeeld is hoe je folders pittig, verzorgd én servicegericht kunt maken.
“Schrijven voor websites en sociale media en digitale nieuwsbrieven opstellen, vraagt dan weer een andere aanpak”, zegt An Leenders. “Correcte spelling maakt een eerste en blijvende indruk. Bedrijven kunnen bij ons dan ook terecht om hun medewerkers een taalbad te geven.”

In de voorbije vier jaar registreerde Creatief Schrijven meer dan 6.000 inschrijvingen op zijn cursusaanbod, zijn er 6.400 fans op Facebook, bijna 2.000 volgers op Twitter en meer dan 11.000 abonnees op de digitale nieuwsbrief. Creatief Schrijven leidt schrijfdocenten op en zijn SchrijversAcademie is de enige schrijfopleiding in Vlaanderen voor wie professioneel auteur wil worden.