Sinds de oprichting in 2009 is VENUEZ de inspiratiebron voor de hospitality sector. Intussen is de Modern Hospitality Show ‘VENUEZ18’ die plaats vindt van 25 tot en met 27 maart 2018 aan zijn achtste editie toe. Tijdens dit driedaagse evenement presenteert VENUEZ de nieuwste en meest innovatieve trends in de horeca.

Net zoals vorig jaar wordt het evenement gehouden in Park Spoor Noord in Antwerpen, met als doel een professioneel publiek inspiratie te geven en een blik te werpen op de hospitality sector van morgen. VENUEZ concentreert zich niet alleen op Belgische trends en concepten, maar kijkt over de grenzen heen. Een reeks vooraanstaande Belgische en internationale experts, ondernemers en bartenders zijn uitgenodigd om hun visie te delen met een internationaal publiek.

Kijken over de grenzen heen

VENUEZ concentreert zich niet alleen op Belgische trends en concepten, maar kijkt ook over de grenzen heen. Hospitality specialisten en premium merken uit de hele wereld tonen hun vakmanschap op het gebied van drinks – zowel cocktails, koffie en spirits als bier en frisdranken -, food, hotel, concept, vormgeving, technologie en beleving.
Zo’n 180 bedrijven die actief zijn in de Belgische horeca presenteren hun producten, diensten en innovaties. Van drankenmerken en koffiebranders over designers en bartenders. Daarnaast vinden er verschillende tastings, workshops en wedstrijden plaats.

Een reeks vooraanstaande Belgische en internationale experts, ondernemers en bartenders werden uitgenodigd om hun visie te delen. Zo is er Salvatore Calabrese, gerenommeerd auteur en expert op vlak van vintage cognacs met meer dan 40 jaar ervaring in hospitality. En van bij ons maakt Maxime Willems zijn opwachting. Hij is doctor in de biologie, wetenschapper en gepassioneerd kok en experimenteert dagelijks met eten. Maxime zal tijdens VENUEZ18 vertellen over de personalisering van spirits, hoe je als bartender of chef aan de hand van wetenschap en technologie creatief te werk kan gaan.

VENUEZ18 mikt op 7.000 professionele bezoekers. Uit ervaring weten de organisatoren dat: 69% van de bezoekers voor hun bedrijf de beslissingen nemen, 35% van de bezoekers 2 dagen komen en 20% van de bezoekers een restyling van hun business plannen binnen het jaar.