Schelle – Voor de twaalfde keer organiseerde Freddy Michiels met kmo promoties ‘De Nacht van de KMO’, initiatief waarmee extra aandacht wordt geschonken aan ondernemers die het verschil maken, die voor welvaart en tewerkstelling zorgen. Onder belangstelling van 500 aanwezigen namen de bekroonden vrijdagavond hun prijs in ontvangst in San Marco Village.

Freddy Michiels: “Vaak wordt gezegd dat de eerste generatie een bedrijf maakt, de tweede het bedrijf onderhoudt en de derde generatie het bedrijf kraakt. Dit gaat niet op voor Permeke Motors. Elke generatie heeft het bedrijf beter gemaakt.”

Met deze introductie bracht de organisatie hulde aan Permeke Motors, meer bepaald aan Michel Permeke, die de KMO Carrièreprijs in ontvangst mocht nemen. “Al vier generaties lang is Permeke Motors met het automerk Ford verbonden. We kunnen echt wel van de Permeke-dynastie spreken”, ging Freddy Michiels verder.

De trofee ‘Idee van het Jaar’, uitgereikt door donateur advocaat Jan Bergmans ging naar Switch uit Antwerpen dat een systeem ontwikkelde waarbij Apple toestellen beveiligd zijn tegen diefstal. Gestolen apparatuur wordt namelijk onbruikbaar gemaakt vanop afstand terwijl de politie de dieven op het spoor is.

Eyes for the World uit Antwerpen mocht de Atradius trofee ‘Meest belovend exportbedrijf’ in ontvangst nemen. Aan de organisatie van stichter Koen Van Pottelbergh en zijn optiekzaak schonk Made in Antwerpen enkele maanden geleden nog aandacht.

De trofee ‘Meest belovende groeier in tewerkstelling’, uitgereikt door Invest for Jobs, ging naar Eskatrans uit Turnhout dat vanuit de haven van Antwerpen tractiewerk en vervoer van containers verzorgt. Zaakvoerder Steven Meeus droomde als achtjarige al van een eigen zaak en in 2003 richtte hij zijn bvba op. Duidelijk ontroerd, gaf hij als advies: maak je droom waar!

Voor Koen Van Pottelbergh was het duidelijk een geluksavond. Ook de A12 business club trofee voor ‘Persoonlijkheid van het Jaar’, die werd uitgereikt door Staatssecretaris Philippe De Backer, kwam hem toe. Voor elke bril die hij in zijn optiekzaak ‘Faces & Glasses’ verkoopt, kan hij met de vzw Eyes for the World een bril schenken aan een slechtziend kind. 

Tenslotte kwam de trofee ‘Meest belovende KMO van het Jaar’, uitgereikt door BNP Paribas Fortis, toe aan Antilope De Bie Printing. Op niet minder dan drie maanden tijd is deze onderneming het resultaat van de samensmelting van vier bedrijven geworden: De Bie Printing uit Duffel, Antilope Printing uit Lier, Drukkerij Van Goethem uit Mortsel en Drukkerij Favorit Printing uit Hoboken. Op 22 januari centraliseerde Antilope De Bie Printing zijn volledige productie op één site aan de Nijverheidsstraat in Duffel.

De winnaars in beeld (c) foto’s Wilfried Deferme www.freewheel.be