DTM Taxi geeft met innovatieve prepaid kaarten zijn 45 jaar extra glans

dtm_business-cardDTM uit Deurne kan terugblikken op 45 jaar ondernemerschap als taxi- en vervoersmaatschappij. Dit  familiebedrijf is goed voor een wagenpark van meer dan 100 voertuigen, inclusief de transport- en verhuisactiviteiten, heeft ca 200 werknemers en zal eind dit jaar een totaalomzet van bijna 8,5 miljoen euro realiseren waarvan 6 miljoen afkomstig uit de taxiactiviteiten.

Belangrijk detail: louter qua dispatch beheert DTM verspreid over verschillende regio’s liefst 170 taxi’s.
“Hoeft het nog gezegd dat we na 45 jaar veel meer geworden zijn dan de mannen van Deurne”, klinkt het bij gedelegeerd bestuurder Steve Van Avermaet, die acht jaar geleden in de voetsporen van vader Paul trad. “Die stempel geraken we nochtans maar moeilijk kwijt terwijl we als tweede grootste in Antwerpen inmiddels zowat overal in de stad en regio zitten.”

DTM beseft dat het in deze boeiende en tegelijk cruciale mobiliteitstijden vernieuwend uit de hoek moet komen. Vandaar ook de ontwikkeling van de eigen app en de aansluiting bij internationale taxinetwerken met apps zoals taxi.eu en eCab, samenwerkingen met De Lijn inzake de belbus (rolstoelvervoer) en de doelstelling om een prominentere rol te spelen bij openbaar vervoer buiten de standaarduren van De Lijn.

“Met de lancering van onze prepaid-taxi-kaarten zetten we nog een nieuwe stap. Dit moet de voorganger, de taxicheque, vervangen. Er zijn drie formules: Prepaid, Business en Single Use. Business is ideaal voor zakenlui. De zaakvoerder ontvangt op het eind van de maand een factuur. Laat je de medewerkers de kaart gebruiken dan is die in tijd of budget te limiteren”, vervolgt Steve Van Avermaet.
De kaarten zijn overigens makkelijk te koppelen aan de DTM- app.