Na een nieuwe investeringsronde die 4 miljoen euro oplevert, klokt Baunat af op 15 miljoen euro in het totaal. Het digital native-bedrijf met hoofdkwartier in Antwerpen beoogt met dit budget verder uit te groeien tot het belangrijkste merk voor smart buyers in de wereldwijde industrie van diamantjuwelen en investeringsdiamanten.

Aandeelhouders in eigen kringen

De nieuwe investeringsronde levert Baunat 4 miljoen euro op. Daarmee komt de juwelenexpert op een totaal van 15 miljoen euro te staan. Opmerkelijk is dat intussen maar liefst 75% van de personeelsleden zelf aandelen gekocht heeft, en ook een belangrijk aantal leveranciers en zelfs verschillende klanten aandeelhouder geworden zijn. Onder hen nogal wat millennials, die uit eerste hand de werking van het bedrijf hebben ervaren en zich goed kunnen vinden bij de strategie. De grote focus op efficiëntie, transparantie en klanttevredenheid, competitieve prijzen en de aanpak met online verkoop ondersteund door fysieke showrooms, spreken deze generatie aan. En dat merken ook de investeerders.

Focus op de klant

Dat de inzet op klanttevredenheid zijn vruchten afwerpt, toont de score van 9,9 op 10 op het onafhankelijke platform TrustPilot aan.
“Elke klant wordt uniek beschouwd en door een team van professionals op maat begeleid. Bovendien eindigt de service van Baunat niet wanneer de transactie afgesloten is; op dat moment begint het echte verhaal pas”, zegt Steven Boelens, Executive Director.
“Door onze klanten regelmatig op de hoogte te brengen van de vooruitgang van het productieproces, worden ze ook tijdens de wachttijd actief betrokken. En Baunat biedt 30 dagen bedenktijd en 20 jaar productgarantie, services die het vertrouwen van de klanten sterken”, vult Managing Director Stefaan Mouradian aan.

SafeShops Awards 2018

Op de SafeShops Awards 2018 sleepte Baunat onlangs de Logistic Champion Award van zijn categorie in de wacht. Die prijs reikt Safeshops.be jaarlijks uit aan een webshop die onder meer uitblinkt met duidelijke info over verzendkosten, betrouwbaarheid, snelheid van de levering en een correcte afhandeling van retouren.