ANTWERPEN – Schoenenmerk Manfield heeft zijn eerste luxueuze winkel in België geopend. Die bevindt zich in de Stadsfeestzaal in Antwerpen. Het van oorsprong Engels familiebedrijf maakt sinds begin 2017 deel uit van de Nederlandse Termeer Groep, die we vooral kennen van Sacha.

Het nieuwe winkelconcept weerspiegelt het DNA van het merk: stijl, klasse, en oog voor detail, in combinatie met warmte en servicegerichtheid. Een mooi ontwerp en een vakkundige verwerking van natuurlijke materialen staan aan de basis van hoogwaardige schoenen. Deze ambachtelijkheid wordt in het winkelinterieur weerspiegeld. In de wanden en voor het meubilair is gebruik gemaakt van leer, terwijl vloeren en meubilair van hout zijn gemaakt.

Ward Termeer, directeur-eigenaar Manfield: “De toekomst van retail is geïnspireerd door een sterke merkbeleving. De winkel is daarbij de storyteller van je merk en de nieuwste aanwinst is daar een perfect voorbeeld van.”

Door de voorraad op een passende manier te verwerken in het winkelinterieur, kunnen medewerkers de klant direct helpen zonder het contact te verliezen. Ook is er de optie een bestelling thuis te laten bezorgen met behulp van een tablet. “Door deze zogeheten tablet-assisted sales service sluiten we nee-verkoop uit doordat de volledige collectie altijd beschik- en leverbaar is”, aldus Ward Termeer.

Manfield is een sterk merk binnen de Nederlandse retailsector met sinds kort ook de eerste internationale ambities door de opening van winkels in Duitsland en België. Momenteel heeft Manfield 47 winkels, 1 webshop en is de collectie verkrijgbaar via Wehkamp.