Mortsel – Erik Wood, ceo en oprichter van het MICE-platform Eventonline, organiseert in februari de tweede editie van het fietsgebeuren MICEllorca18 dat nu bovendien een fundraiser tegen kanker is.  

Erik Wood: “Ik wist zelf niet wat ik van de eerste editie kon verwachten. De band die ik had en nog steeds heb met Mallorca is een heel persoonlijke en emotionele. Mallorca had in 2015 een sterke indruk op mij gemaakt. Sindsdien keer ik er meermaals per jaar terug om er te gaan fietsen.”

Wood werd in 2014 zelf geconfronteerd met kanker. Hij vocht terug, o.a. via sportieve weg en probeert sindsdien mensen die gezondheidsproblemen krijgen of het om andere redenen moeilijk hebben te motiveren om ervoor te blijven gaan.
Erik Wood roept de ganse MICE-sector (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions) op om mee te doen. Zo vond hij Sven Nys, ‘De Kannibaal van Baal’, bereid om zich te engageren in de organisatie en ‘de koers’ zelf.

Tweede editie

In februari van dit jaar nam een groep van 14 fiets-aficionados uit de MICE-sector deel aan #micellorca17 op Mallorca, de eerste editie die Wood organiseerde.
De positieve vibes en camaraderie onder de MICE-professionals die deze fiets-incentive teweegbracht, resulteerden in de organisatie van een tweede editie die plaatsvindt van 20 tot 24 februari 2018.

Vanaf het begin hing de heterogene groep qua niveau – van recreatieve fietser tot competitiebeesten – zeer sterk aan elkaar. Samen kilometers vreten maakte de band alleen maar sterker. “Misschien wel het mooiste wat ik in mijn carrière gedaan heb. Mensen bij elkaar brengen en motiveren om aan sport te doen”, vindt Erik. “Zoveel maanden later hebben de MICE-fietsers nog dagelijks contact met elkaar. Ik was de deelnemers dan ook verplicht om een nieuwe editie te organiseren.”

Fietsgebeuren én fundraiser

Met de tweede editie gaat Erik Wood nog een stap verder. #micellorca18 wordt een fundraiser tegen kanker. Vandaar de oproep aan de eventsector om massaal #micellorca18 te steunen. “We zijn met 22 renners én Sven Nys. Onze target is om 20.000 euro in te zamelen voor kanker research”, aldus een vastberaden Erik Wood. “Eventonline omvat de ganse eventsector met meer dan 1.000 adverteerders, dus ik denk wel dat we deze som kunnen bijeen fietsen”, klinkt het strijdvaardig.

Info en giften: https://idonatefor.cancer.be/projects/micellorca18 
Eventonline heeft zelf 500 euro gestort.