Vanmiddag is in de Nationalestraat in Antwerpen een ‘Fin du jour’-winkel geopend. Om de naam van de nieuwe winkel eer aan te doen gebeurde de opening om 5 uur in de namiddag. Het winkelconcept is een initiatief van de jonge West-Vlaamse onderneemsters Miriam Rouw en Sabine Saelen.

Het is al de derde winkel in de reeks. Na een testwinkel in de Vlaanderenstraat in Gent, volgde een tweede in de Doorniksewijk in Kortrijk. “Fin du Jour” is meer dan een winkelconcept, zeggen de beide onderneemsters. Het concept Fin du Jour staat voor een belevingscentrum waar cosmetica- en verzorgingsproducten gedemonstreerd en uitgetest kunnen worden. Het aanbod in de winkel is zowel voor mannen als voor vrouwen bestemd.  De naam Fin du Jour geeft te kennen dat een parfum of een huidverzorgingsprodukt zijn effect moet behouden van ’s morgens vroeg tot aan het einde van de dag.

Sabine Saelen en Miriam Rouw tekenen voor niet-alledaags ondernemerschap in de verzorging en de cosmetica. Als pioniers in de sector proberen ze maximaal in te spelen op de huidige lifestyle trend. Lichaam, gezondheid en ‘me-time’ zijn belangrijker dan ooit tevoren, en wellness-producten spelen daarin een steeds belangrijker rol.

Fin du Jour weert bewust de overbekende massamerken van multinationals. Ze worden vervangen door een bijzonder aanbod van kwalitatieve merken, die met veel vakmanschap en smaak gecreëerd worden, vaak in het buitenland maar ook in eigen land. Van Koreaanse sheet maskers tot bijvoorbeeld solide parfums uit Europa. Sommige van de aangeboden merken zijn in het buitenland al erg bekend, zoals Diptyque, Byredo, Aesop en Malin+Goetz. Andere merken zijn start ups zoals Cîme, Natural Self en Technique Indiscrete.