Vorige zaterdag gaven 40 juniorondernemingen het beste van zichzelf en probeerden in het shopping centrum van Kapellen hun waren aan te prijzen aan shoppers en passanten. De Verkoopdag @ Promenade Shopping Kapellen is intussen een jaarlijkse traditie.

Het was uiteindelijk Vlajo onderneming FLASH van Karel de Grote Hogeschool Antwerpen die tot winnaar werd bekroond in de categorie ‘Beste junioronderneming’.

De winnende junioronderneming probeert de markt te bestormen met verkeersveilige jassen en sweaters met reflecterende print. Er waren ook prijzen voor de mooiste verkoopstanden en origineelste verkooptechnieken.

De prijsuitreiking werd bijgestaan door Ludwig Caluwé, gedeputeerde Provincie Antwerpen, het schepencollege van de gemeente Kapellen en het management van Shopping Promenade.  

Het project mini-ondernemingen wordt gesteund door de Vlaamse regering

Naast de eerste prijs voor Flash waren er bekroningen voor de beste verkoopstand. Die ging naar Greenwood van het Mater Salvatoris Kapellen. De prijs beste verkoopstechnieken was voor Artello van het GO! Atheneum Hoboken. De studentenprijs werd weggekaapt door Delta Print van het Atheneum van Hoboken.

Het project Vlajo Mini-ondernemingen is een initiatief van Vlajo (Vlaamse Jonge Ondernemingen) in samenwerking met de provincies en gesteund door de Vlaamse regering. Een Vlajo Mini-onderneming is een bedrijfje opgericht door leerlingen uit verschillende richtingen (ASO, TSO, BSO, DBSO en BUSO) in het (voor)laatste jaar secundair onderwijs. De leerlingen kiezen zelf hun producten of diensten en beheren hun Mini-onderneming volgens de regels van het ondernemerschap.