FNG Group geeft creativiteit van eigen bodem een kans

fngtextielDe FNG Group realiseert vandaag 13% van zijn omzet online. De verkoop via het internet gaat in een scherp stijgende lijn. Het Antwerpse modehuis realiseerde verleden jaar een geconsolideerde omzet van 254 miljoen euro. Dat is na de overname van enkele merknamen liefst 70% meer dan het jaar ervoor.

De FNG Group werkt discreet verder aan zijn expansie. Het bedrijf rond Dieter Penninckx, Anja Maes en Manu Bracke doet het vandaag uitstekend. Met merken als Fred and Ginger, CKS, Steps, Claudia Sträter, Van Hassels enz. heeft de keten een indrukwekkende marktpositie bijeengewerkt. Dit ondanks de latente crisis in de sector. Terwijl veel modeketens er zelfs het bijltje noodgedwongen moeten bij neerleggen gaat het de FNG Group voor de wind. De optie om creativiteit van eigen bodem een kans te geven blijkt het hoe dan ook te doen. Het bedrijf speelt in een omnichannel systeem flexibel in op de snelle marktveranderingen en wordt daarvoor beloond. De groep runt vandaag zo’n 370 verkooppunten voor dames, kinderen en babies.

De expansie van 75% is voor een stuk vertekend door de recente overname van enkele merken. Dit neemt niet weg dat de verkoop toch een organische groei van 12% aangeeft.

De positionering van de groep wordt mee gestuurd door Emiel Lathouwers, Gino Van Ossel en Geert Noels die sinds kort aangetreden zijn in de raad van bestuur.