Gloednieuw Antwerps modemerk lanceert eerste collectie

Liv The Label herfst-winter 2016-2017

Liv The Label winter 2016-2017

Ontwerpster en onderneemster Anouck Van der Tuijn heeft zopas haar eigen modemerk Liv The Label op de markt gebracht. Tijdens een heus lanceringsfeest kregen genodigden, weliswaar vrij laat op het seizoen, de allereerste wintercollectie te zien.

Anouck bouwde al heel wat ervaring op in de modewereld. Reeds zestien jaar staat ze samen met haar echtgenoot Christophe Dens aan het roer van het modeagentuur Pure Diffusion.

Opgroeien deed Anouck tussen de kledingrekken in de exclusieve boetiek van haar modebewuste tantes. “Ik zocht altijd al naar een manier om mijn creativiteit te uiten. Een eigen merk starten leek me een evidente keuze”, vertelt Anouck. “Liv The Label  reflecteert mijn persoonlijkheid. Ieder stuk draag ik zelf met veel plezier. Mijn twee kinderen staan centraal in mijn leven. Daarom heb ik het label naar mijn zevenjarig dochtertje, Liv, genoemd.”

De ontwerpster brengt met haar merk basisstukken met een twist. Sober, maar altijd met een vleugje rock-‘n-roll. Want ‘less is more’, klinkt het. 
De eerste collectie bestaat uit coole kokerrokken, stijlvolle jurken, een trendy grijze mantel, speelse sweaters en een set van korte en lange bombers. Dat alles in een pallet van zwart, grijs en kaki. Anouck koos voor stretchstoffen in mohair en ook voor het betere katoen en viscose.  Enkele schoenen werden speciaal voor het label vervaardigd in Italië.

Hoewel het geheel een Scandinavisch trekje heeft, werd de ganse collectie bedacht en uitgetekend in modestad Antwerpen. Het merk is reeds in een tiental multimerkenwinkels in Vlaanderen te vinden.