Het Antwerps horlogemerk GMTRY dat voornamelijk via de webshop te koop is en in België nog maar enkele fysieke verkooppunten heeft, werd vorige week ontdekt door de grote Zwitsere department store Globus. Vanaf midden maart zal GMTRY in de verschillende Globus-winkels te koop zijn.

Miguel Michiels: “In retail is dit onze eerste echte grote vis en we hopen dat dit een verdere kickstart mag zijn voor ons Antwerps merk.”

Na het beëindigen van hun opleiding product innovation & entrepreneurship aan Antwerp Management School waagden Irfan Qureshi en Miguel Michiels zich eind 2014 aan part time ondernemerschap, naast hun full time job. Vier jaar later hebben zij een eigen distributiebedrijf MMIQ, waarmee ze reeds meerdere gadgets in de Belgische en Nederlandse markt hebben gezet.
“Zo begonnen we ooit met Selfiesticks en recent hebben we hier de in Amerika al zo bekende Popsockets gelanceerd”, zegt Miguel Michiels.

Vorig jaar veranderden beide heren het geweer van schouder en startten ze met een eigen horlogemerk GMTRY, de ‘minimale’ afkorting van het woord ‘GEOMETRY’. GMTRY staat symbool voor de symbiose van gebouwen, mensen en atmosfeer of snelheid in de bruisende hoofdsteden waarin we leven. “Elke stad heeft zijn eigen symbiose, identiteit of GMTRY, die we tot uiting laten komen in de unieke geometrische vormen en strakke patronen van onze uurwerken”, licht Michiels toe.  

Work hard, play hard

Er zijn al héél wat horlogemerken op de markt, maar het verschil zit hem in het feit dat de heren van GMTRY alleen horloges ontwerpen die ze zelf leuk vinden.
Irfan Qureshi: “Met GMTRY willen we ‘urban gentlemen’ bereiken: gedreven jongemannen die ieder op hun manier hun weg naar succes bewandelen in de urban jungle. Onze designs en onze visuals zijn sterk gericht op architectuur, geometrie, street en city life. Met onze opvallend geometrische wijzerplaten onderscheiden we ons als merk en bekijken we onze horloges niet per se als horloge, maar eerder als een mode accessoire.”
Met ieder horloge ontvangt de klant twee verschillende straps. “Zo kan hij afwisselen in functie van zijn activiteiten, outfit of gemoed die dag. We stellen vast dat onze klanten dit ook doen. 40% heeft meer dan één GMTRY in de kast liggen”, zegt Miguel.

Retail

In België zijn er slechts enkele fysieke verkooppunten. Voorlopig zijn de uurwerken voornamelijk te bestellen via de webshop. “Een verdere uitbreiding van het gamma buiten horloges staat vandaag nog niet op de planning, maar is zeker een horizon die we nog willen verkennen. We willen onze doelgroep niet overladen met een diep en breed gamma, maar vooral met een kwaliteitsvol, bescheiden en sexy aanbod, dat we zelf dragen. Onze next steps zijn de toevoeging van nieuwe types straps en een beperkte collectie voor urban ladies”, besluit Michiels.