Antwerpen is sinds 23 februari een schoonheidsinstituut rijker. Het Belgische Pascaud Beauty Institute opende er op de Frankrijklei 136 zijn eerste vestiging in België voor biologische schoonheidsbehandelingen. Na meer dan 200 salons in Europa werd het voor dit totaalconcept tijd om voet aan wal te zetten op eigen bodem.

Met 150 salons in Nederland en distributiekanalen in Hongarije, Litouwen en Rusland verovert Pascaud stapsgewijs Europa. Na Spanje is het nu de beurt aan België. “We komen er eindelijk aan toe om ons op onze thuismarkt te profileren. Het instituut in Antwerpen is de flagshipstore, maar we hopen uiteraard dat er nog instituten zullen volgen. Vanzelfsprekend beogen we ook dat zoveel mogelijk schoonheidssalons in België met Pascaud gaan werken”, zegt CEO Mardge Pascaud.

Het succesverhaal van de oprichtster begon in 1989 toen zij als 19-jarige schoonheidsspecialiste op zoek ging naar de perfecte balans tussen innerlijke en uiterlijke schoonheid. Deze zoektocht resulteerde uiteindelijk in Pascaud Beauty Innovations, een  naam die staat voor uitmuntende behandelingen, producten en apparatuur.

Met een team van gerenommeerde dermatologen, chemici en plantkundigen, en in samenwerking met enkele vooraanstaande universiteiten, is Mardge Pascaud erin geslaagd om in de fabriek in Nederland een verzorgingslijn te ontwikkelen met de hoogst haalbare werkzaamheid.

Als expert op het gebied van biologische huidverbetering en anti-aging vult Pascaud met behandelingen de ruimte tussen het gewone schoonheidssalon en de stap naar een (cosmetische) arts of kliniek. Voor elke beautywens ontwikkelen specialisten verschillende behandelingen met producten en apparaten van eigen makelij, die de huid op natuurlijke wijze verbeteren en verjongen.

“Standaardbehandelingen bestaan niet bij ons”, gaat Mardge Pascaud verder. “Een behandeling wordt steeds volledig afgestemd op de huidige huidconditie van de klant. We starten altijd met een huidanalyse. Aan de hand van die metingsresultaten zal de huidtherapeute het behandelingsplan personaliseren naar de huidbehoeften. De klant krijgt dus een behandeling op maat.”