Het FMCCA (Flanders Meeting and Convention Center Antwerp), gelegen in de Antwerpse Zoo, wint een onderscheiding met de campagne ‘A room with a Zoo’.

FMCCA is een nieuwe speler in de internationale congreswereld. Het congrescentrum opende op 6 juni 2017 en is een onderdeel van de Antwerpse Zoo, de ZOO Foundation. De Antwerpse Zoo is een van de oudste en best bewaarde 19de-eeuwse stadsdierentuinen. De locatie in een ZOO geeft het FMCCA een extra- waarde.

A Room with a ZOO, de campagne waarmee FMCCA de award won, benadrukt het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemen door middel van natuurbehoud.

Congrescentrum met maatschappelijke doeleinden

Anja Stas, commercieel directeur FMCCA: “Elke eurocent die uitgegeven wordt in ons congrescentrum wordt beheerd door de ZOO Foundation en ondersteunt direct het werk dat we verrichten rond dierenwelzijn, erfgoed, kweekprogramma’s, onderzoek en natuurbehoud. Dit alles ten gunste van het welzijn en de overleving van onze zoölogische vrienden.”

“We zijn vereerd met deze erkenning uit de industrie, wereldwijd. De award draag ik graag op aan het hele team, dat deze campagne mogelijk maakte.” 

De award werd uitgereikt op het congres van de ICCA, dat is de associatie voor internationale congressen en conventies. Dit jaar vond het congres plaats in Praag.  FMCCA was genomineerd, samen met International Convention Centre Sydney (ICC Sydney) and Shocklogic uit het Verenigd Koninkrijk.

ICCA vertegenwoordigt internationale meetings en events. Er waren dit jaar 1278 aanwezigen tijdens het ICCA congres uit 80 verschillende landen.