Op donderdag 19 april organiseert het Geluidshuis uit Antwerpen een gratis radio-initiatie. Tijdens Let’s Go Radio kan je met seminars over radioreclame, sonic branding en audio storytelling, én een workshop met Bruno Vanden Broecke achter de microfoon, kennis maken met de mogelijkheden van adverteren via radio.

Pieter-Jan Vinckx, zakelijk manager van Het Geluidshuis: “Elke ondernemer, bedrijfsleider, marketing manager,… die zich de vraag stelt wat radio voor zijn/haar merk kan betekenen, krijgt op Let’s Go Radio een volledig antwoord op die vraag.”

Bij het grote publiek is Het Geluidshuis, dat al 30 jaar bestaat, bekend als producent en uitgever van hoorspelen, waarvan het boek+cd ‘De Rattenvanger’ het tot ‘best verkochte boek’ schopte op de boekenbeurs in 2017. ​
“Wat het publiek doorgaans niet weet, is dat wij bij Het Geluidshuis ook al meer dan 25 jaar radioreclame en audiocontent creëren en produceren”, zegt Vinckx.

Radio groeit nog steeds

De CIM-cijfers van de VAR, de radioregie die de zendruimte op alle VRT-zenders en Spotify aanbiedt, bewijzen dat radio hipper is dan ooit.
Radio heeft een groot bereik. De gemiddelde Vlaming luistert per dag meer dan vier uren naar de radio. Op één week tijd kan je maar liefst 91% van 12+ bereiken in het noorden, 84% van 12+ in het zuiden.
“Het doel van Let’s Go Radio is het proces van adverteren via radio onmiddellijk vatbaar te maken voor adverteerders die op zoek zijn naar een bereikbare en efficiënte vorm van reclame. Zo belichten we naast het creatieve proces ook de strategie achter een campagne, welke kanalen voor jouw merk doeltreffend zijn, de impact van een soundlogo of jingle,… “, zegt Pieter-Jan Vinckx.
Tijdens Let’s Go Radio ontvangt Het Geluidshuis gastsprekers van reclameregie VAR en mediacentrale Maxus. Radiospecialist en -futurologist James Cridland zal met een live-feed vanuit Australië de staat van het medium toelichten. Koen Brandt, oprichter en ceo van Het Geluidshuis, zal vanuit zijn ervaring als audioregisseur, filmcomponist en hoorspelmaker over de kracht van audio spreken, en hoe merken daar hun voordeel mee kunnen doen.

Meer info over het programma vind je hier.