Communicatieadviesbureau Commotie uit Berchem organiseert in februari HR Jams in Antwerpen, Leuven en Gent. Neen, je leert daar geen confituur maken, hoewel het sessies zijn die blijven plakken.

Een HR Jam reikt ceo’s en in het bijzonder personeels- en duurzaamheidsverantwoordelijken, inspiratie aan om hun aanpak in een nieuw jasje te steken. Deelnemers aan de HR Jam kunnen onderling ideeën uitwisselen en trendsetters in de arbeidsmarkt ontmoeten.

“Als HR Jam één doel wil bereiken, dan is het wel dat deelnemers het aanbod van elke spreker in het programma beschouwen als een mogelijk nieuw ingrediënt voor hun HR- en/of duurzaamheidsaanpak om zo te komen tot een nieuw potje (HR) jam. Dat vereist dat ze zich openstellen voor wat anders is. Dat ze durven improviseren of jammen, zo je wil. En dat zal hen ook toelaten te dejammen, m.a.w. de kanalen naar een nieuwe aanpak of nieuw talent te deblokkeren. Drie maal jam dus”, zegt Frank Van Damme, gedelegeerd bestuurder Commotie.

Want bedrijven moeten het over een andere boeg gooien, willen ze blijven meespelen. Jong talent is kieskeuriger dan ooit. De ‘oude garde’ verdient meer perspectief en waardering.

“Er sluipt zand in het geolied raderwerk van missie, visie en (HR-)beleid. Stakeholders kijken immers alsmaar kritischer naar wat een organisatie doet en hoe ze dat doet”, vervolgt Frank Van Damme.

Commotie zet zes organisaties op het podium met een activiteit die zowel jong talent kan aantrekken als oud talent kan aanspreken. Promethio, Peerby, Goed Gevoed, De Werkplekarchitecten, Solidare-it! en DUO for a JOB bieden elk op hun manier en met hun aanbod een boeiende, andere kijk op HR en (de beleving van) bedrijfswaarden.

Onderzoeks- en marketingbureau Trendwolves sluit als keynote elke HR Jam af met een kijk op Gen Z en hoe die zich verhoudt tot haar voorgangers Gen Y en Gen X. Basis hiervoor is onder meer het Trendwolves Youth Trend Report dat eind januari verschijnt.

Over dit programma van Commotie vind je hier meer info. Commotie creëert en realiseert duurzame communicatie. Het adviseert bedrijven, overheden en organisaties op het vlak van de aansluiting van de interne en de externe communicatie op hun strategie. De missie van Commotie, ‘communicatie met toekomst’, wijst daarbij de weg.