De HR tech-onderneming Kazi  haalt 550.000 euro op via het Business Angels Netwerk Vlaanderen en een KMO-Cofinanciering van PMV. De technologie van Kazi zorgt voor een betere matchmaking tussen bedrijven die bepaalde profielen zoeken en werkzoekers.

Met de nieuwe middelen wil Kazi sneller inspelen op de sterk groeiende vraag naar bepaalde profielen. Kazi heeft haar maatschappelijke zetel in Antwerpen.

Kazi’s technologie vormt ook de basis voor het onlineplatform Kazi.be dat inspeelt op de markt van hoogopgeleide starters. Het intelligente systeem laat werkgevers en talenten één taal spreken. Zo kunnen de verwachtingen van beide partijen ‘fijner’ op mekaar worden afgestemd en kan jong talent sneller worden aangeworven. 

Kazi is Swahili voor tegelijk ‘werk’ en ‘missie’. Het bedrijf ontwikkelt haar technologie sinds 2014 in samenwerking met de Thomas More Hogeschool. Kandidaten die op zoek zijn naar een job krijgen al tijdens het afstudeerjaar een lijst van de organisaties die met hen matchen. Duizenden hoogopgeleide starters wordt zo de weg gewezen naar jobs, online op Kazi.be en offline op een dozijn jobbeurzen in heel Vlaanderen.  

Kazi.be voor hoogopgeleide starters ging in juni 2016 live. In de maanden daarna startten diverse andere proefprojecten met onder meer de VDAB, Agoria, Syntra en een consortium van Vlaamse en Nederlandse havensteden. Het platform werd ook al ingezet om studenten in de laatste jaren van het middelbaar te helpen een gepaste hogere-studiekeuze te maken.