Donderdag 16 februari organiseerde het jonge contentmarketing agency Snackbytes de eerste editie van What’s Next?! Conference in de Antwerpse KBC toren. Niet minder dan 300 deelnemers werden verwelkomd.

Het event werd afgetrapt door Steven Van Belleghem en Peter Hinssen, digitale ondernemers, opinion leaders en medeoprichters van Snackbytes, die beiden een beknopt voorproefje van hun nieuwe boeken gaven.
Maar de hoge gast van de avond was… het Amerikaanse internetfenomeen Gary Vaynerchuk (Vee), een knaller van formaat. Hij maakte het uitverkochte auditorium deelachtig van zijn vernieuwende visies inzake digitale marketing en alles wat daarbij komt kijken.

Vaynerchuk wordt overal ter wereld als spreker gevraagd en is auteur van marketing-bestsellers. Zijn recentste boek is #AskGaryVee: One Entrepreneur’s Take on Leadership, Social Media, and Self-Awareness.
Als self-made man en succesvol ondernemer weet hij als geen ander mensen te motiveren om zelf iets te maken van hun leven.

Vaynerchuk werd 15 jaar geleden bekend in de VS door op korte tijd een bijzonder succesvolle wijnwebwinkel uit te bouwen. Hij maakte daarvoor – op een toen ongeziene manier – gebruik van sociale media en verhoogde zijn omzet op amper vijf jaar tijd van 1 miljoen naar 50 miljoen dollar.

In 2009 richtte hij samen met zijn broer VaynerMedia op, een bedrijf waarmee hij zijn inzichten op het vlak van social media ten dienste stelt van wereldspelers zoals General Electic, Anheuser-Busch, Mondelez en PepsiCo. Ondertussen stelt Vaynerchuk meer dan 600 mensen tewerk, investeerde hij in verschillende start-ups en lijkt er maar geen einde te komen aan de groei van zijn imperium. Vorig jaar nog stampte hij VaynerSports uit de grond dat profsporters adviseert over de inzet van digitale media en over zakelijke opportuniteiten na hun sportcarrière.

Start it @kbc, hoofdpartner van het evenement, bood twintig start-ups de gelegenheid een one-on-one gesprek te hebben met Gary Vaynerchuk.
“We wilden onze start-ups de mogelijkheid bieden om Vee niet alleen aan het werk te zien, maar hem ook persoonlijk te ontmoeten en bevragen”, zei medestichter van Start it @kbc Lode Uytterschaut.