iVent bvba in Schelle is een event stimulerend bureau dat eind 2015 is opgericht door vier vennoten. Olivier Coeman en Giovanni Van Bael, die samen een marketingbedrijf hebben, en hun  twee vrienden, Bart Schreurs en Johan Schreurs die een transportbedrijf hebben, zijn de initiatiefnemers.
In de States hadden zij het photobooth concept opgemerkt en dachten: dat kunnen wij ook én beter. Ze combineerden de knowhow van beide bedrijven en zo begon hun photobooth verhaal:  een apparaat zo groot als een koelkast waarmee je foto’s neemt die je in een leuke lay-out print of op sociale netwerken deelt.

“Ons bedrijf heeft zich op korte termijn ontwikkeld van éénmalige partner voor trouwfeesten en kleine evenementen naar ‘Preferred Partner’ van grotere bedrijven die zich reeds in de markt bewezen hebben zoals Volkswagen, Renault, Haribo en Kinepolis.

Recent hebben we een overeenkomst afgesloten met J&M Catering in Schelle. Dat is dankzij onze samenwerking met ‘Made in Antwerpen Live’ dat in december daar plaatsvond. We zijn voortaan ook exclusief photobooth partner op de Sanoma-evenementen zoals Libelle Winterfair en Flair Shopping Days”, zegt Giovanni Van Bael.

Naar een eigen ontwerp ontwikkelden ze anderhalf jaar geleden hun eerste photobooth. Met dat prototype zijn ze van start gegaan. Ze schreven zelf het softwareprogramma en staken dan alles in elkaar:  de modem, touch screen, enz…
Aanvankelijk bedoeld als hobby is iVent sneller gegroeid dan verwacht. Intussen worden er 10 photobooths ingezet op B2C en B2B festiviteiten.

Giovanni Van Bael: “De photobooth is niet alleen een gimmick, maar een heuse marketingtool waarmee je als bedrijf op een subtiele manier je stempel letterlijk kunt ‘afdrukken’. Zo ontstaat een positieve connotatie met je merk en kan je als bedrijf nieuwe klanten op een niet-agressieve wijze benaderen. Onze photobooth is een marketing investering, geen kost.”

De photobooths zijn makkelijk te bedienen, met één druk op het scherm zorg je voor de leukste foto’s. Zo kan eenzelfde foto één, twee of drie keer worden afgedrukt.
“Een ideaal souvenir voor je genodigden! Overigens kunnen op de print zelf een of meerdere foto’s staan, die telkens genomen worden met een tussenpauze van enkele seconden. Met een zogenaamd ‘groen scherm’ kunnen we de achtergrond bepalen die de klant wenst”, gaat Giovanni verder.

iVent bedient het middensegment in gans België en Zuid-Nederland met kwaliteitsvolle foto’s aan een toegankelijke prijs. Momenteel staan twee medewerkers op de payroll die de operationele continuïteit verzekeren.
Giovanni Van Bael: “Het bijzondere aan dit photobooth-verhaal is dat iVent tot nu toe nog nooit actief geprospecteerd heeft. De klanten komen naar ons toe omdat ze ons ergens hebben opgemerkt. B2C adverteren we via Google AdWords en Facebook campagnes.”