In zijn tweede boek ‘Hoek af 2. De kroonjuwelen’ laat auteur Eric Kenis niet minder dan 21 ondernemers aan het woord. Vrouwen en mannen van alle leeftijden hebben het over hoe de businessmodellen, de arbeidsmarkt, de wereld van data, IoT, de gezondheidssector, duurzame energie, enz. er morgen zullen uitzien en hoe zij dit in Vlaanderen en de hele wereld realiseren.

De ondernemers geven blijk van verrassende, originele maar doorleefde inzichten, en vertellen verhalen van vlees en bloed die aan de ribben blijven plakken. Niet de groeiers of gazellen worden opgevoerd, maar de allersnelste groeiers van het land die gemiddeld in de laatste 12 maanden 150% gegroeid zijn. Dat wil zeggen dat hun omzet x 2,5 gestegen is.

Ook zeven Antwerpse ondernemers komen in het boek aan bod, o.m. Vanessa Vankerckhoven van Novosanis, Jannes Van de Maele en Georges Lieben van Bagaar, Joke Dehond en Klaas Bals van Inventive Designers.

Eric Kenis noemt zichzelf ‘de jeugdtrainer van topondernemers en ambassadeur van Belgiës ondernemend toptalent’. Eric ruikt ondernemersbloed en is meesterscout voor nieuw ondernemerschap. Door zich jarenlang midden tussen ‘de echten’ te bewegen, heeft hij het instinct en het patroon ontdekt om dream teams én ook hun adviesraden samen te stellen alsook de ondernemer aan het juiste klankbord te koppelen.

Eric Kenis is stichter van BLCC, vader van Bryo, columnist voor Trends, coach en adviesraadslid voor vele topondernemers én de ontwerper van de community van ondernemers ‘met een Hoek af’.

“Dit is geen literair boek en strikt genomen ook geen journalistiek werk. Het is de neerslag – vrij letterlijk –  van urenlange gesprekken met de ondernemers”, zegt Kenis.

Aan het boek zijn twee ‘on stage’ voorstellingen gekoppeld (Gent 26 juni en Leuven 6 juli). Meer info hier.