ANTWERPEN – LDV United is de grote winnaar op de Mixx Awards Europe. Het Antwerpse reclamebureau kon er met haar campagne Play Unified voor Special Olympics Belgium op veel belangstelling rekenen.

De Mixx Awards Europe belonen de beste digitale campagnes in Europa. LDV United mocht er met de campagne Play Unified in totaal drie prijzen ontvangen. Zo was er goud in de categorie Campaign Effectiveness en twee keer zilver in de categorieën Integrated Advertising en Social Media.

Sterk op sociale media

LDV United kreeg van Special Olympics Belgium de opdracht om een campagne te maken die aan sportclubs toont dat ook mensen met een verstandelijke beperking kunnen en willen sporten. Duizenden speciale atleten wachten immers op een plek in hun team.

Om het concept vorm te geven selecteerde het Antwerpse bureau zes onbekende atleten met een verstandelijke beperking. Ze daagden bekende Belgische atleten op een brutale, maar ook geestige manier uit. Iets wat op sociale media heel wat aandacht genereerde. Moussa Dembélé, Pieter Timmers, Yanina Wickmayer, Tomas Van Den Spiegel, Greg Van Avermaet en de broers Borlée zagen het helemaal zitten om gezamenlijk hun sport uit te oefenen.

Het resultaat was een enorme interesse van Belgische sportclubs. Na zes maanden namen meer dan 3.000 extra personen met een verstandelijke beperking deel bij sportactiviteiten van verschillende clubs.