De elektronicaketen Media Markt wil in ons land meer inzetten op kleinere winkels. Dat is maandag bekendgemaakt bij de voorstelling van een nieuw winkelconcept in Wilrijk. Het zou gaan om een vijftiental kleinere winkels, naast een aantal grotere winkels. De fysieke winkels moeten mee de onlineverkoop intensiveren.
Media Markt heeft zowel in Wilrijk als in het Nederlandse Eindhoven een vernieuwde winkelaanpak voorgesteld. Zoals Made in Antwerpen vorige week al meldde wordt er in die winkels veel aandacht besteed aan de ‘winkelbeleving’, door de inzet van onder meer stylisten, barista’s en gamingmogelijkheden.  Shoppen moet op die manier een echt ‘uitje’ worden. Die aanpak wordt mogelijk ook in andere vestigingen ingevoerd.

Die fysieke winkels moeten ook de onlineverkoop mee ondersteunen. Daar zouden nieuwe en kleinere winkels van zo’n 1000 m2 een rol in spelen. Die zouden naast invalswegen naar kleinere steden komen. “We merken dat waar we geen winkel hebben, mensen minder op onze webwinkel kopen. Waar we wel winkels hebben, stellen we vast dat de mensen uit de buurt veel kopen op onze webwinkel”, verklaarde CEO Sven Degezelle. Het zou gaan om vijftien winkels. Navraag bij Media Markt leert dat het deels gaat om de geplande shop-in-shops door de overname van elektronica-afdelingen bij winkels van warenhuisgroep Makro.