De elektronicaketen Media Markt start volgende week met een geheel nieuw concept in zijn winkels in Wilrijk en in Eindhoven. Zo is er onder meer plaats voor een koffiebar. Klanten zullen er ook nieuwe technologie kunnen uittesten.

Er is al veel inkt gevloeid over het concept ‘winkelbeleving’. In haar vernieuwde winkels wil de Duitse electronicaketen zijn klanten een geheel nieuwe ervaring bieden waardoor een dagje winkelen een aangename beleving moet worden.
Zo komt er een eettent, een koffiebar met een barista en meerdere zitplekken waar klanten toestellen kunnen uitproberen. Er komt zelfs een salon waar schoonheidsapparaten kunnen worden getest.

Daarnaast zijn er ook ruimtes waar bezoekers kunnen deelnemen aan drone racing, waar ze games kunnen spelen en waar ze virtuele realiteit kunnen uittesten. Het is vanzelfsprekend de bedoeling om de klant een aangenaam verblijf in de winkel te bezorgen, waardoor hij ook langer in de winkel zal vertoeven en uiteindelijk ook meer zal aanschaffen.

De primeur voor het nieuwe concept is vanaf 24 april in Wilrijk en in Eindhoven te vinden. Als het concept aanslaat, dan moet het snel uitgerold worden naar andere filialen.
Om de lancering van het nieuwe concept te vieren zullen de bezoekers in Wilrijk onder andere kunnen kennismaken met een robot.

Eerder al werd bekend dat MediaMarkt de electronica-afdelingen in de vestigingen van het grootwarenhuis Macro zou gaan uitbaten.