Mediahuis NV doet een ultiem voorstel op Telegraaf Media Groep (TMG). Samen met VP Exploitatie N.V. doet de Vlaamse mediagroep een gezamenlijk openbaar bod op alle nog uitstaande aandelen van TMG. Mediahuis en VP Exploitatie verhogen hun biedprijs naar € 5,90 per aandeel TMG,  wat een premie van 70% inhoudt ten opzichte van de slotkoers van 13 december 2016. Het is meteen het maximum bod, zegt Mediahuis in een mededeling. Mediahuis en VP Exploitatie hebben nu samen bijna 60% van de aandelen TMG.

Mediahuis heeft het aandelenbelang van 6,7% dat Navitas B.V. houdt in TMG overgenomen voor een prijs van € 5,90 per aandeel.

Met de belangen van VP Exploitatie, Delta Lloyd Levensverzekeringen en Navitas hebben Mediahuis en VP Exploitatie zekerheid over bijna 60% van de aandelen in TMG. Mediahuis en VP Exploitatie zullen uiterlijk 8 maart 2017 een aanvraag tot goedkeuring van het biedingsbericht indienen bij de Autoriteit Financiele Markten (AFM).

Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis: “Het boekenonderzoek dat wij de afgelopen periode hebben gedaan rechtvaardigt onze nieuwe indicatieve prijs, maar geen hogere. Dit is een prijs die ook recht doet aan onze intentie om nu snel tot een afronding te komen samen met management en commissarissen van TMG.

Doel van het voorstel is om met de combinatie Mediahuis-TMG te komen tot een toonaangevend multimediabedrijf, dat op lange termijn succesvol blijft op de Nederlandse en Belgische markt. Mediahuis en VP Exploitatie zien een sterke strategische logica voor deze voorgenomen krachtenbundeling, die de beste waarborg vormt voor een duurzame toekomst van onafhankelijke journalistiek via eigen redacties en met de verschillende nieuwsmerken van TMG.

 

Mediahuis, een van de leidinggevende mediagroepen in België en Nederland, is uitgever van nieuwsmerken als De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, NRC Handelsblad nrc next , en de site Made in .. Het bedrijf exploiteert belangrijke classifieds-platformen als Jobat, Hebbes, Zimmo en Vroom.