Als gevolg van de vele werkzaamheden – de knip in de Leien is er zeker niet de minst belangrijke van – krijgt het fietsgebruik in Antwerpen een stevige duw in de rug. Zal de fiets in Antwerpen de auto verdringen als belangrijkste vervoersmiddel?

Die mentaliteitswijziging zien ze ook bij iBike. Mensen beginnen alternatieven te zoeken om de files te vermijden. De elektrische fiets is er daar één van.

Intussen wordt het fietsaanbod gigantisch. De tijd dat er maar enkele modellen van fietsen waren is al lang voorbij. Nu krijg je een hele waaier, gaande van de klassieke stadsfiets over de triporteur of bakfiets tot de high tech ebikes.

Zo krijg je een heel gamma van modellen. Maar ook de geleverde kwaliteit verschilt gigantisch. En hier knelt het schoentje.

Kiezen voor duurzaamheid

Een fiets die dagelijks wordt gebruikt voor woon- werkverkeer of om naar school te gaan moet altijd operationeel zijn. Daarom kiest iBike enkel voor goede merken die al bewezen hebben dat ze duurzaam zijn.

Vorige week zei Marc Groven, de topman van iBike, dat goedkope fietsen uit de supermarkt niet meer zullen hersteld worden door ibike. Een uitspraak die wel wat opzien baarde.

Groven verduidelijkt zijn standpunt: “Mensen komen met elektrische fietsen waarvan we het merk niet eens kennen, waarvan we geen onderdelen hebben en er ook niet aan kunnen komen en waar we geen informatie over hebben, waarvan we de software niet uit kunnen lezen. Onze technici willen die mensen graag helpen, maar kunnen dat gewoon niet”.

Maar goede en degelijke fietsen van andere merken zullen wel degelijk worden hersteld, zegt Marc Groven: ” Wil je service, koop dan bij de lokale specialist en niet bij een partij die hun kopers na de aankoop in de steek laat.”

iBike heeft 8 winkels in en rond Antwerpen. Het bedrijf ondersteunt de Antwerpse mobiliteit door een groot aanbod van kwaliteitsfietsen en door een snelle service aan te bieden.