De Belgische modeketen e5 start in twee van haar winkels, in Aartselaar en in Hasselt, met een pilootproject.  Het project behelst een nieuw winkelconcept, de ‘Experience stores’ met meer merken, en verruiming van het aanbod, evenals bijkomende diensten zoals een personal shopper. e5 mikt voor deze twee winkels op een jonger publiek, een groei van 20% dit jaar en meer tewerkstelling.
e5 heeft in deze ‘Experience Stores’ ook een aantal vernieuwingen in petto, zoals het verlenen van persoonlijk advies en een online ‘personal shopper’. De personal shopper is iemand uit het verkoopteam die een opleiding heeft gekregen om kledingadvies te geven op basis van de stijl, het figuur, de leeftijd en de wensen van de klant.
“De bestaande e5 shops blijven een vaste waarde voor onze klanten”, zegt CEO Ronald Boeckx. “We gaan voor een evolutie, niet voor een revolutie. Voor de andere 69 winkels verandert er voorlopig niets, ook de huidige merken blijven. Het is sowieso niet de bedoeling dat al onze winkels Experience Stores worden.”

In die Experience Stores zullen ook artikelen van andere merken, zoals Geisha, Opus, Michaelis en Favorites by Barbara Lebek. Daarnaast wordt het aanbod uitgebreid. Er komen andere modeartikelen bij zoals schoenen, zonnebrillen en pyjama’s.

Er staan ook wekelijks verschillende evenementen op de agenda in de nieuwe winkels zoals verwenmomenten, modeshows, activiteiten met partners zoals Oxfam en zelfs testritten met elektrische fietsen. “De Experience Stores zijn een plek waar klanten inspiratie kunnen opdoen. We willen elk bezoek de moeite waard maken”, aldus Boeckx.