Nieuw elan voor Singles.be

Katherine Van Huffelen

Katherine Van Huffelen

Met haar bedrijf Singles.be, gevestigd aan de Jan Van Rijswijcklaan in Antwerpen, organiseert Katherine Van Huffelen diverse activiteiten voor alleenstaande dertigers, veertigers en vijftigers. “Het gaat daarbij om heel uiteenlopende evenementen:  van culturele uitstappen, allerhande ontspannende, sportieve en avontuurlijke activiteiten, samen tafelen of themaparty’s”, legt de 30-jarige Van Huffelen uit. Maar dat het steeds activiteiten op niveau moeten zijn, loopt voor Van Huffelen als een rode draad door haar ondernemersverhaal.

Het Singles-concept bestaat al 23 jaar en werd door Christine Delbeke opgericht. Begin dit jaar nam Katherine Van Huffelen de organisatie over. Sindsdien is ze volop bezig om er een Singles.be 2.0 van te maken. “Het is inderdaad een bestaand initiatief maar een nieuwe generatie vraagt een aanpak die is aangepast aan het digitale tijdperk”, legt Katherine Van Huffelen uit, die zelf seksuologe, bemiddelaar en event manager is van opleiding. Het boekingssysteem verloopt volledig digitaal. De deelnemers worden regelmatig via elektronische nieuwsbrieven op de hoogte gehouden en Singles.be trekt meer en meer de kaart van de diverse social media.

Van Huffelen beklemtoont dat het niet gaat om een concept waarbij de nadruk ligt op daten. “Bij onze diverse activiteiten kunnen de deelnemers vaststellen dat het best ok is om single te zijn en dat ze daar ook het beste van kunnen maken en als persoon kunnen groeien.”
Opdat de deelnemers met de juiste verwachtingen deelnemen aan de inititiatieven van Singles.be heeft Van Huffelen met iedere belangstellende kandidaat vooraf een persoonlijk kennismakingsgesprek. Volgens haar is dat de beste garantie om de deelnemers de kwaliteit te bieden die ze als organisator garandeert.

De activiteiten die Singles.be organiseert, vinden plaats in gans Vlaanderen waarbij Katherine Van Huffelen al concrete plannen en ambities heeft om via medewerkers in de verschillende provincies nog korter op de bal te spelen. Als zaakvoerder van Singles.be merkt ze dat deelnemers wel degelijk het verschil zien met andere initiatieven en bijgevolg op frequente basis inschrijven voor de evenementen. “Het kan gaan om nieuwe trends in de sport, om het bezoeken van een actuele tentoonstelling, een wandeling of een BBQ in een uniek decor. We willen er altijd werk van maken”, zegt ze overtuigd.