Nieuw PR-bureau speelt in op Benelux dienstverlening

Dorien Cox

Dorien Cox

Op 1 januari opent het Nederlandse PR-bureau Coopr uit Rotterdam een kantoor in Antwerpen. Vanuit de coworking space Cowhill Studio aan de Coebergerstraat 49 zal Coopr de eerste stappen zetten voor zijn buitenlandse droom. Het bureau wil op die manier internationale klanten met een Benelux-vraag beter bedienen.

“Voor ons is de keuze om een vestiging te openen in België een heel logische stap”, zegt Jos Govaart, directeur van Coopr. “In de afgelopen jaren hebben we veel Benelux-vragen gekregen die we niet goed konden invullen. Nu is onze organisatie dermate volwassen dat we toe zijn aan deze volgende fase.”

Coopr behoort volgens ‘Het Financieele Dagblad’ tot de snelstgroeiende bedrijven van Nederland. Het PR-kantoor werkt voor merken als Albert Heijn, ANWB, Coolblue, Heinz, JBL, LinkedIn, Netflix, Rabobank, Siemens, Uber en Zalando.

De dagelijkse leiding van de nieuwe tak is toevertrouwd aan Dorien Cox die via de Netflix-account al geruime tijd samenwerkt met Coopr.
“Coopr is een solide bureau met een sterke reputatie. Dat bewijzen de vele mooie merken in portefeuille”, aldus Dorien Cox. “Het team is ambitieus, er zit pit en creativiteit in, en ze willen groeien. Dat ik mee Coopr Benelux vorm kan geven, is een grote blijk van vertrouwen waar ik dankbaar voor ben, en een enorme motivatie.”

Coopr verlegt niet alleen letterlijk zijn grenzen door zich in België te vestigen, maar ook figuurlijk. Het lanceerde zopas de eerste editie van het nieuw digitaal Coopr-magazine.
En er is meer. “Via allerlei initiatieven zoals de blog, evenementen als ‘An evening with…’ of het initiatief Coopr Academy dat in samenwerking met de Erasmus Universiteit Rotterdam is opgestart, deelt het kantoor zijn passie voor PR. We leren zelf ook continu bij. Dat is ontzettend belangrijk”, vervolgt Dorien Cox.