Ondernemende moeders en vaders lanceren DAGVERS

dagvers“Er is nood aan kant-en-klaarmaaltijden die je niet met een schuldgevoel opzadelen. Dat is de missie van Dagvers”, zegt initiatiefneemster en woordvoerster Inge De Clerck uit Hoboken.
Een 25-tal geëngageerde ‘partners’ van de Dagvers community brengen elk hun kennis en kunde in.

Uit een enquête van Dagvers blijkt dat 2 op 3 gezinnen er verschillende keren per week niet in slagen een gezonde maaltijd te bereiden. Dagvers wil hieraan verhelpen met aan huis of op het werk geleverde maaltijden waarin verse biologische producten van lokale (bio)boeren en fairtrade ingrediënten zonder bewaarmiddelen zijn verwerkt.

Dit project van en voor ouders met kinderen kan maar van start gaan indien er voldoende middelen gevonden worden. Naast de crowdsourcing enquête loopt er sinds begin november een crowdfunding campagne waarmee Dagvers hoopt 10.000 euro in te zamelen om de productie van de eerste kant-en-klaarmaaltijden op te starten. Op vandaag is 77% van dit bedrag opgehaald. Vanaf 10 euro krijgt je iets in ruil. Wat precies en alle info vind je hier.

Deze actie is mede gefinancierd door het Projectfonds Duurzame Stad van Stad Antwerpen, IDC en met de ondersteuning van verschillende partners. Dagvers is dus goed op weg om begin 2017 als een coöperatieve onderneming volgens de ICA-principes opgericht te worden. Iedereen gaat dan mee in het bad, van landbouwer tot klant.

Zo hoopt de Dagvers community van start te gaan met gerechten die variatie en verrassing brengen, en ook traditie in ere houden. Met seizoensgebonden en kindvriendelijke menu’s, keuze tussen vis, vlees en veggie en aandacht voor bepaalde allergieën en gevoeligheden.