Ordal doet flink beter

ordaaltjeDe uitbreiding van het productengamma heeft Ordal een flinke opstoot gegeven. De producent van natuurlijke mineraalwaters, limonades en fruitsappen heeft verleden jaar een omzet gerealiseerd van 8,3 miljoen euro. Dat is  meer dan de 7,8 miljoen euro van 2013. Omdat de grondstoffenprijzen anderzijds  onder druk staan heeft Ordal zijn rentabiliteit fameus zien stijgen. Met een bedrijfsresultaat van 1,4 miljoen euro deed het bedrijf ineens 120% beter.

Het gaat 0rdal op die manier  voor de wind. Het merk van de familie Schelkens uit Ranst slaagt er  in om zich kordaat te positioneren tussen die verschillende reuzen op de markt. De consument kent Ordal allicht het best van de flessen die hij geregeld ziet in ziekenhuizen…. Ook op de gewone markten staat het bedrijf echt wel zijn mannetje.

Die versterkte marktpositie heeft tevens te maken met de opmerkelijke aandacht die het bedrijf besteedt aan de uitstraling van het merk naar buitenuit. In de afgelopen maanden werd een restyling doorgevoerd waarbij oa. gewerkt werd op de modernisering van de etiketten en op de lancering van nieuwe PET-flessen.

Ordal bottelt elk jaar zo’n 25 miljoen flessen. Het bedrijf stelt 13 mensen tewerk.