Vanaf september gaat Rapport Academy bij de creatieve hub Fosbury & Sons in Antwerpen boeiende workshops rond community marketing op verschillende ervaringsniveaus aanbieden.

Verschuiving van product marketing naar community marketing

Een product aan de man brengen, gebeurt niet meer zoals vroeger. De consument wilt een band opbouwen met merken, bedrijven en zelfs producten. Dat kan enkel via een menselijke dimensie. Er is met andere woorden een duidelijk merkbare verschuiving van product marketing naar community marketing. Hierdoor is de manier van communiceren voor bedrijven grondig veranderd. Wie zich niet aanpast, krijgt het moeilijk om te overleven.
Maar hoe doe je dat dan? Er wordt geschermd met hypes en buzzwords. Bovendien heeft niet elk bedrijf de budgetten om multi-dimensionale storytelling – dé manier om aan community marketing te doen – uit te besteden. Daarom is het belangrijk dat zij de juiste en relevante informatie krijgen om het zelf te doen.

Rapport Academy wilt zijn opgebouwde kennis delen met bedrijven

Rapport Academy is een initiatief van RPPRT, het community marketingbedrijf van Stephanie Duval en Nele Pieters. Beide dames zaten met RPPRT ook al achter het interieur design platform Roomin en Journuit, het Belgisch meubelmerk dat in 2016 het daglicht zag. Trouwens, twee goede voorbeelden van community marketing anno 2017.
Na jaren research staat Rapport Academy in de startblokken om zijn kennis en ervaringen te delen. Of je nu één winkel uitbaat of een hele keten runt en je verhaal via social media tot bij je klant wilt brengen, in beide gevallen zijn de cursussen erop gemaakt om de juiste tools aan te reiken en eraan te beginnen.

Stephanie Duval: “Goede community marketing gaat verder dan enkel communicatie, maar het is ook erg belangrijk om je community met het juiste verhaal te bereiken op de juiste manieren en via de combinatie van de juiste platformen op de juiste momenten. De masterclasses van Rapport Academy doen dus meer dan enkel skills overbrengen: ze geven ook aan hoe je elke skill op de meest strategische manier inzet binnen je integrale aanpak.”

Opleidingsaanbod

In de agenda van ‘Made in Antwerpen’ is het aanbod workshops en cursussen van Rapport Academy opgenomen: community marketing, grafische vormgeving, fotografie, digitale marketing, presentatietechnieken en influencer marketing. De docenten zijn allemaal deskundigen met jarenlange ervaring én het talent om hun vaardigheden enthousiast over te brengen.

Iedereen kan zich inschrijven, maar voor de 24/7 leden van Fosbury & Sons is deelname inbegrepen in hun lidmaatschap zoals we al aankondigden in ‘Made in Antwerpen’ op 11 juli.
Die extra service voor de F&B-leden houdt in dat drie personen per cursus gratis kunnen deelnemen.