Antwerpen – Om de juiste klanten met de juiste bedrijven te matchen pakt Resengo, het grootste online reserveringssysteem van België, uit met een vernieuwd platform. De tool waar ruim een jaar aan gewerkt is, gaat gepaard met een investering van ruim 600.000 euro. Resengo steekt zo de ambitie om de sterkste speler in de Benelux te worden niet onder stoelen of banken. De horecasector is daarbij de belangrijkste groeipool.

Dirk Gypen, ceo van Resengo: “Door de sterke groei die we kennen is het belangrijk om vooruit te blijven denken. Daarom zijn we ruim een jaar geleden vanaf nul begonnen met de bouw van het nieuwe Resengo-platform. Naast een betere bediening van de consument zorgt deze investering voor de ondersteuning van onze internationale groei. Op dit moment sluiten zich meer dan 80 nieuwe zaken per maand aan.”

Sterke en continue groei voor Resengo

Door in te zetten op transparantie, maatwerk en performantie weet Resengo sinds 2010 een jaarlijkse groei van meer dan 20% te realiseren en de voorbije twee jaar zelfs 30%. Vandaag komt dat neer op een uitgebreid en kwalitatief aanbod van bijna 2.000 zaken. Het bedrijf telt 30 werknemers, 288.000 leden en 206.000 actieve gebruikers per maand.

Realtime weergave van beschikbaarheid

De missie van Resengo is de juiste klanten met de juiste zaken te matchen. Onder het motto “Go Out & Enjoy” richt Resengo zich nu ook rechtstreeks tot de restaurant- of wellnessbezoeker. Op het platform kan de gebruiker de geschikte zaak voor een welbepaald moment vinden en vervolgens alle boekingen op één plek beheren. Zo wordt de reservatiedrempel zo laag mogelijk gemaakt.
De horeca-ondernemer die werkt met het online reserveringssysteem van Resengo ziet zijn bezettingsgraad gemiddeld met 10 % stijgen.

Performantie en transparantie

Restaurants The Jane en Het Gebaar in Antwerpen laten reeds hun reserveringen via Resengo lopen. Horeca-ondernemers worden hierdoor van heel wat administratieve rompslomp verlost en de kans op vergissingen is nagenoeg onbestaande. Bovendien werkt Resengo niet met verborgen kosten en commissies, en springt het strikt om met de privacy en gegevensbeveiliging van de gebruikers van het platform.

Roger Van Damme, chef van restaurant Het Gebaar en zaakvoerder van Toque-Tok in Schelle getuigt: “Resengo neemt ontzettend veel mailverkeer uit onze handen doordat zowel reserveringen als opmerkingen binnen één systeem geïntegreerd zijn. We voorkomen ook lege tafels dankzij de herinneringsmails voor onze klanten, wat dus een performante oplossing voor no shows blijkt te zijn.”