Het internationale cosmeticabedrijf Lush heeft SD Worx, leverancier van wereldwijde payroll- en hr-services, uitgekozen om de payrollactiviteiten voor 4.500 medewerkers op zich te nemen, met inbegrip van alle 102 Lush-winkels in het Verenigd Koninkrijk, de productie-, support- en digitale teams, en voor 300 medewerkers in de Duitse productievestiging.

Jean Luc Barbier, Vice President bij SD Worx Global Solutions: “Het multinationale engagement dat Lush met deze overeenkomst uitdraagt, is een sterke indicator van de impact die we op internationaal niveau hebben. Dit is precies het soort project waar we deel van willen uitmaken.”

In het Verenigd Koninkrijk en Ierland zal SD Worx de cloud payrollsoftware, Hrevolution, in gebruik nemen. Op die manier wordt de software continu afgestemd op wijzigende wetgeving. In Duitsland is SD Worx al van start gegaan met de implementering van zijn payrollsoftware ACCURAT HCM voor 300 medewerkers in de productievestigingen van Lush. Ook hier zal Lush de software Protime van SD Worx voor tijdregistratie en het beheer van aanwezigheden integreren in haar payrollactiviteiten.

Flexibiliteit en naadloze integratie

De beschikbaarheid van een open API (Application Programming Interface) was een belangrijke reden waarom Lush koos voor SD Worx als partner. Lush kan deze oplossing afstemmen op haar eigen behoeften en ze integreren in de bestaande systemen. Een goed voorbeeld daarvan is de website die Lush ontwikkelt via dewelke alle medewerkers taken zoals aanvragen voor opleidingen of vakantie kunnen beheren. Zodra die website klaar is, zal die parallel lopen met de software HRevolution van SD Worx, waardoor Lush en haar medewerkers tijd en geld kunnen besparen en de positie van Lush als digitaal bedrijf kunnen aantonen.

Een gezamenlijke aanpak

Het nieuws onderstreept eveneens het positieve traject dat SD Worx als wereldbedrijf aflegt.
“De overeenkomst met Lush is een perfect voorbeeld van de voortdurende vooruitgang die SD Worx boekt op de internationale markt. We streven ernaar onze dienstverlening wereldwijd en via ons netwerk van hoogwaardige partners uit te breiden”, zegt Jean Luc Barbier.