Het Antwerpse dataverwerkingsbedrijf Sentiance en Realize Mobile Communications  uit Japan, dat gespecialiseerd is in mobiele oplossingen, gaan commercieel samenwerken op de Japanse markt. 

De overeenkomst slaat niet alleen op gebieden als mobiliteit en verzekeringen, ze wil  ook de mogelijkheden rond real-time consumentengegevens, ‘connected cars’ en smart cities beter gaan exploreren.

Toon Vanparys, CEO of Sentiance, is erg tevreden met het bereikte akkoord. ‘Hiermee kunnen we onze klanten in de sectoren mobiliteit, verzekeringen en handel aan zeer gepersonaliseerde gegevens helpen”.

Masato Sakatani, de CEO van RMC is van zijn kant ook erg verguld met de overeenkomst. “We zijn ervan overtuigd dat de technologie van Sentiance in de Japanse markt met enthousiasme zal worden onthaald” zegt hij. We kijken ernaar uit om met deze samenwerking andere bedrijven te helpen zich sterker te ontwikkelen”.

Sentiance zorgt ervoor dat gegevens die worden verzameld via het Internet of Things en via de smartphone worden omgezet in een beter inzicht in het gedrag van mensen. Die gegevens worden gebruikt in verzekeringen, gezondheid, mobiliteit, toepassingen in huis en in de auto.

Realize Mobile Communications Corp., is een onderdeel van de SoftBank Group. Het bedrijf biedt diensten aan op het gebied van smartphone-toepassingen, Internet of Things, mobiliteit en virtual reality (VR).