Spectaculaire stijging in het aantal unieke website bezoekers

Eddy Laeremans

Eddy Laeremans

Tormans Group, partner van Made in Antwerpen, heeft de afgelopen maanden een spectaculaire stijging vastgesteld in het aantal unieke bezoekers op zijn website. In vergelijking met april was de maand september met bijna 5 500 unieke bezoekers goed voor een stijging van 52%. Even opmerkelijk is de verschuiving van hoe men surft naar de site: het aantal bezoekers via mobile stijgt van 16% naar meer dan het dubbele (32,4%).

Bestaat er hiervoor een verklaring? Marlies Hannes, internetverantwoordelijke bij Tormans Group: “We zijn in het voorjaar gaan samenzitten met het Hasseltse communicatiebureau RCA Group omdat we echt wilden inzetten op een stijging van de eerste communicatie via internet. We zijn ervan overtuigd dat het enorme aantal vacatures op onze site voor heel wat – zeker ook latent – werkzoekenden interessant is. Op basis hiervan werd een communicatieplan uitgewerkt dat duidelijk zijn vruchten afwerpt.”

Sandra Vandoren van RCA Group bevestigt: “We monitoren het surfgedrag op de verschillende webpagina’s, checken via welke zoekwoorden de surfer de eerste link legt en gaan na via welke kanalen de geïnteresseerden op zoek gaan naar vacatures. Op basis hiervan kunnen we onze communicatie bijsturen. Natuurlijk is het ook belangrijk dat er voldoende content aanwezig is op de site, maar daaraan heeft Tormans Group duidelijk geen gebrek.”

Roel Biesemans van Aroma uit Geel ontwierp de website en staat momenteel in voor de support: “We hebben een routine geïnstalleerd die dagelijks de nieuwe vacatures op de Tormans-applicatie screent en doorplaatst op de website. Dit maakt dat bezoekers alle dagen naast de berichtjes ook de recentste vacatures terugvinden.”
Eddy Laeremans, operations manager van Tormans Group, vult aan: “We zien dit ook in het gebruikerstype: van de bijna 5 500 unieke bezoekers surften er meer dan 2 000 al eens eerder naar onze website. Solliciteren via onze website is trouwens slechts de eerste stap: er volgt een telefonische screening van de kandidaat en nadien een uitgebreid sollicitatiegesprek in een van onze vier kantoren. Op basis daarvan stellen we een vertrouwelijk rapport op dat wordt aangevuld met kwalitatieve referenties”.
Zo vonden in 2016 al meer dan 140 nieuwe medewerkers de weg naar Tormans Group.