Bouwen en verbouwen kan tot gecompliceerde toestanden leiden. Er komen heel wat bouwprofessionals bij kijken en het wordt al gauw moeilijk om een overzicht te behouden en uit te maken wie de aan te spreken verantwoordelijke is. Dat brengt vaak stress en onzekerheid mee.
Voor bouwbedrijven, projectmanagers, architecten en projectontwikkelaars komt het erop aan de bouwheer tevreden te houden. Positieve referenties zijn belangrijk, maar dat betekent soms urenlang aan de telefoon hangen en tal van e-mails sturen.

Er moet toch een betere manier van communiceren zijn, dacht Matthias Bekaert, informaticus van opleiding, medeoprichter en ceo van BuildEye.
“Zo ontwikkelden wij BuildEye, een planning- en communicatieplatform op maat van de bouwindustrie dat toelaat om (ver)bouwprojecten eenvoudiger te managen en hierover te communiceren met alle betrokken partijen.”

Opgericht in maart 2016 heeft de startup net zijn eerste verjaardag gevierd. Met BuildEye kan de bouwheer de planning en de vorderingen van zijn bouwproject realtime volgen. Dat geeft hem meer gemoedsrust.
Bouwbedrijven besparen op die manier aanzienlijk wat tijd en bouwen een betere relatie op met hun klant.
Dankzij die betere communicatie wordt bouwen echt ‘samen bouwen’ en komt men niet meer voor verrassingen te staan.

Een bouwprofessional licentie voor complexe projecten met meerdere betrokken partijen kost 99,99 eur.

“Aanvankelijk hebben Jeroen Dille, David Van der Auwera, Tim Clijmans en ikzelf de nodige middelen samengebracht om het platform te ontwikkelen. Naast imec funding heeft er ook een business angel met bouwervaring in BuildEye geïnvesteerd. Voor de tweede fase zijn we op zoek naar een of meerdere investeerders om nog 1 miljoen euro op te halen”, zegt Matthias.

BuildEye maakt deel uit van de Start it @kbc community, die innovatief en schaalbaar ondernemerschap ondersteunt.
Meer starters vindt u in onze startersrubriek.