Startup Project f in Deurne lanceerde in april een gelijknamig dashboard dat alle informatie over de bestaande financiën en verzekeringen van de gebruiker overzichtelijk online bundelt.

Project f is opgericht door Kortrijkzaan Bjorn Ottevaere en Gentenaar Bob De Geyter die beiden met hun gezin in Deurne wonen. Bob De Geyter coördineert het grootste deel van de operationele zaken.

Na zijn studies aan de Koninklijke Militaire School, Hantal en Ehsal kwam Bjorn Ottevaere terecht bij BNP Paribas Fortis. Daar werkte hij onder meer op de afdelingen Lease, Algemene Inspectie en momenteel bij Credit Risk.
Bob De Geyter ging na zijn studies aan de Koninklijke Militaire School en de UGent aan de slag als Officier bij het Belgisch leger waar hij de graad van Kapitein behaalde. Nadien was hij twee jaar Country Manager bij BinckBank en momenteel werkt hij als Operations Manager bij Nike.

Project f treedt steeds als neutrale en onafhankelijke partij op. Het biedt zelf geen spaar-, beleggings- of verzekeringsproducten aan en ontvangt geen commissies.

Bob De Geyter: “De kriebels om zelf iets te beginnen waren zo groot dat we Project f ontwikkelden en nu volop bezig zijn dit te ontplooien! Onze bedoeling is dat mensen een duidelijker zicht krijgen op hun financiën en verzekeringen: al hun spaar-, beleggings- en verzekeringsproducten in één overzicht groeperen en een antwoord geven op hun vragen zonder dat ze zich zorgen moeten maken dat we stiekem toch iets proberen te verkopen.”

Uitgangspunt zijn twee vragen waarop de meeste mensen negatief antwoorden. Bent u zeker dat u niet dubbel verzekerd bent? Hebt u alle info over uw verzekeringen en financiën op één plaats en op een overzichtelijke manier ter beschikking?

“De gebruiker kan in Project f ook andere waardevolle producten opnemen zoals een kunstcollectie, goud, vastgoed, enz… Bovendien kan hij met ons dashboard volmachten toekennen aan anderen zodat deze informatie toegankelijk is, moest het nodig zijn”, gaat De Geyter verder.

Voor een beperkte maandelijkse fee krijgt de klant toegang tot het dashboard. Momenteel zijn er 3 mogelijke formules waar al dan niet een doorlichting van de verzekeringsportefeuille en ondersteuning zijn inbegrepen.

“De bedoeling is om dé referentie in België te worden en vervolgens internationaal door te groeien”, geeft Bob De Geyter aan. ‘We blijven het dashboard continu perfectioneren naargelang de wensen van onze klanten, die overigens de roadmap en nieuwe ontwikkelingen kunnen volgen via de milestones op onze website.”