Het Antwerps SEO-agentschap Sherlock wordt partner van Searchmetrics, een wereldspeler in enterprise SEO en content marketing software. Het is de eerste keer dat een Belgische speler wordt benoemd als officiële Searchmetrics partner.

Het adviesbureau Sherlock SEO, gehuisvest in Fosbury & Sons in Antwerpen, staat bedrijven bij in het analyseren, verbeteren of ontwikkelen van een online marketingstrategie. Twee jaar geleden opgericht, zoekt deze starter uit hoe een bedrijf meer visibiliteit en bijgevolg rendement genereert via het internet. Sherlock brengt niet alleen opportuniteiten en verbetervoorstellen voor websites, SEO en social media in kaart, maar gaat er ook mee aan de slag indien gewenst. Sherlock is gespecialiseerd in zoekmachine marketing en biedt diensten aan zoals het optimaliseren van websites of het adverteren via Google Adwords of social media. Het adviesbureau telt 4 werknemers, binnenkort zes, en is partner van Google, Marin Software en nu dus ook Searchmetrics.

Holistische aanpak

Met het partnerprogramma van Searchmetrics wil Sherlock duidelijk een versnelling hoger schakelen.

Jef Van Gool, zaakvoerder Sherlock: “We kunnen nu internationale markten aanboren en doorgedreven reporting doen voor alle stakeholders. Dat betekent dat onze klanten datagedreven beslissingen kunnen maken met een nog grotere kans op succes.”

Ook Searchmetrics is enthousiast over de samenwerking met Sherlock SEO Agency. “We zijn altijd getriggerd als we met een partij kunnen samenwerken die dezelfde visie heeft over een holistische content aanpak. Ik ben ervan overtuigd dat we zo sneller onze gezamenlijke doelstellingen zullen bereiken”, klinkt het bij Dagny Koch, VP Partner Development bij Searchmetrics.

Partnerprogramma

Om in aanmerking te komen voor het Partnerprogramma, moet je als agentschap bewezen expertise hebben in het platform. Dankzij het partnerprogramma kunnen bedrijven en freelancers niet alleen hun SEO-campagnes versterken of uitbesteden aan Sherlock. Ze kunnen via Sherlock ook aan interessante tarieven met het platform starten.

“De Searchmetrics-software heeft de coördinatie en de wisselwerking tussen onze medewerkers en partners sterk verbeterd. Ook de externe samenwerking met klanten werd geoptimaliseerd”, aldus Van Gool.